۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۸:۲۶
کد خبر: 82700754
T T
۰ نفر
درمان سكته حاد مغزي در2 بيمارستان سيستان و بلوچستان

زاهدان - ايرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني زاهدان گفت: طرح مديريت درمان سكته حاد مغزي امسال در بيمارستان علي ابن ابيطالب(ع) زاهدان و بيمارستان امام علي (ع) چابهار در حال انجام است.

دكتر علي خواجه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين طرح از ابتداي امسال در چابهار و از 22 مهر در زاهدان در حال انجام است.
وي ادامه داد: پزشكان بيمارستان امام علي(ع) چابهار از ابتداي امسال تاكنون با درمان به موقع و سريع بيماران كه شامل تزريق داروي آلتپلاز است توانسته اند جان سه بيمار را نجات دهند.
وي افزود: همچنين بيمارستان علي ابن ابيطالب(ع) زاهدان با گروه متخصصان نورولوژي با توانايي و مهارت كافي آماده ارائه هر گونه خدمت به بيماران مراجعه كننده با علائم سكته حاد مغزي است.
وي با اشاره به علائم مهم و قابل توجه در سكته حاد مغزي گفت: فلج يك طرفه صورت، اخلال در تكلم و ضعف يك طرفه دست يا پا از علائم ناگهاني سكته مغزي است كه در صورت مشاهده در سريعترين زمان ممكن بايد با اورژانس 115 تماس گرفته شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني زاهدان تاكيد كرد: چنانچه درمان بيماران در سه ساعت اوليه بروز علائم در بيمارستان علي ابن ابيطالب(ع) انجام شود عوارض ناشي از سكته حاد مغزي قابل پيشگيري و بيمار مي تواند به روند عادي زندگي خود ادامه دهد.
دكتر خواجه اظهار داشت: سبك زندگي و تغذيه نامناسب، ديابت، وزن بالا، فشار و چربي خون و كهولت سن از جمله عوامل بروز سكته مغزي است.
به گزارش ايرنا استان سيستان و بلوچستان با توجه به گستردگي و داشتن بيش از هزار و 100 كيلومتر مرز خشكي با 2 كشور همسايه و 310 كيلومتر مرز دريايي در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسيم شده كه شهرستان هاي شمالي شامل زابل، هيرمند، زهك، هامون و نيمروز زير پوشش دانشگاه علوم پزشكي زابل و شهرستان هاي زاهدان، ميرجاوه، خاش، سراوان، سيب و سوران، مهرستان، چابهار و كنارك زير نظر دانشگاه علوم پزشكي زاهدان و شهرستان هاي ايرانشهر، سرباز، نيكشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زير پوشش دانشكده علوم پزشكي ايرانشهر قرار دارد.
سيستان و بلوچستان با 19 شهرستان و 2 ميليون و 775 هزار و 14 نفر جمعيت پهناورترين استان كشور محسوب مي شود كه با كشور افغانستان و پاكستان هم مرز است.
7316** 3213خبرنگار: عصمت جهاني **انتشاردهنده: اكبر نوري
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامي «اخبار ايرنا سيستان و بلوچستان» دنبال كنيد. @irnazahedan