وقتی دقایق می‌توانند نجات بخش باشند/ نجات جان بیمار دچار سکته مغزی در زاهدان

زاهدان - ایرنا - رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان گفت: بیماری که دچار سکته مغزی شده بود با تشخیص به موقع پرستار و پزشک این بیمارستان و تزریق دارو به زندگی عادی خود بازگشت.

دکتر کاوه اورعی یزدانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیمار خانم ۵۶ ساله ای بود که به دلیل مشکلات قلبی و عروقی در بخش بستری بود که پرستار متوجه علائم سکته مغزی در بیمار شده بود و بلافاصله روند درمان آغاز شد.

وی ادامه داد: در بیماران دچار سکته مغزی اگر در زمان طلایی (کمتر از سه ساعت) فرد به بیمارستان منتقل شود و تحت درمان قرار گیرد بیمار به وضعیت اولیه خود باز می‌گردد.

رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان افزود: سکته مغزی زمانی رخ می‌دهد که جریان خون در بخشی از مغز به دلیل لخته شدن خون یا پارگی رگ خونی مختل، ‌که این امر می‌تواند منجر به مرگ بافت در مغز شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌ تخصصی و فوق تخصصی حضرت علی ابن ابیطالب (ع) به عنوان تنها مرکز تعریف شده جهت درمان بیماران دچار سکته مغزی در زاهدان است افزود: این بیمارستان با فعالیت چهار پزشک متخصص مغز و اعصاب و کادری مجرب و آموزش دیده به صورت شبانه روزی آماده پذیرش این بیماران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha