۲۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۰۹
کد خبر: 82701481
T T
۰ نفر
افتتاح پايگاه اورژانس و همراه سراي خيرساز بيمارستان طالقاني مشهد

مشهد- ايرنا- نخستين پايگاه اورژانس 115 خيرساز و همراه سراي بيمارستان سوانح و حوادث طالقاني مشهد كه با همت بانوان نيكوكار ساخته شده، روز پنجشنبه به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا رئيس بيمارستان سوانح و حوادث طالقاني مشهد در اين آيين گفت: پايگاه اورژانس 115 و همراه سرا در فضايي به مساحت 540 متر مربع و در مجموع با هزينه حدود 10 ميليارد ريال توسط بانوان خير خانواده 'كلاهان' در اين بيمارستان ساخته شده است.
محمد وجداني افزود: پايگاه اورژانس 115 بهره برداري شده، قابليت استقرار آمبولانس و اتوبوس آمبولانس را دارد و با بهره برداري از آن سرعت خدمات رساني به بيماران به ويژه سانحه ديدگان حوادث جاده اي با سرعت بيشتري انجام خواهد شد.
وي خاطر نشان كرد: پايگاه اورژانس 115 بيمارستان طالقاني در طبقه اول ساختماني كه به همت خواهران كلاهان احداث شده، استقرار يافته و در طبقه دوم و سوم اين ساختمان همراه سرا ايجاد شده است.
وجداني، تعداد سوئيت هاي اين همراه سرا را پنج دستگاه ذكر كرد و افزود: ساخت اين همراه سرا با توجه به اينكه برخي از بيماران در بيمارستان سوانح و حوادث طالقاني مشهد به مدت طولاني بستري مي شوند، بسيار مهم و اثرگذار است.
رئيس بيمارستان طالقاني مشهد در ادامه با اشاره به نقش خيران سلامت در توسعه و ساخت اين بيمارستان از بدو تاسيس تاكنون گفت: خيران سلامت نقش موثري در اجراي پروژه هاي اين بيمارستان داشته اند.
خواهران كلاهان به يادبود پدرشان 'محمود كلاهان' تاكنون چندين طرح بهداشتي و درماني را در مشهد ساخته اند كه بهره برداري از بخش آي.سي.يو بيمارستان قائم (عج) مشهد با 22 تخت در سال گذشته از جمله اقدامات نيك آنان است.
خبرنگار: مريم انجيدني ** انتشار دهنده: علي اصغر ايزدي
3027/5132