گذرنامه با 6 ماه اعتبار شرط حضور در راهپیمایی اربعین حسینی است

یزد - ایرنا - معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد گفت: زائران اربعین حسینی در عراق از هم اكنون مقدمات سفرشان را آغاز كنند و داشتن گذرنامه معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار شرط لازم برای خروج از كشور و شركت در این مراسم بزرگ دینی است.

به گزارش دوشنبه شب پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ محمدرضا مزیدی افزود: دفاتر پلیس +10 نسبت به تحویل گرفتن مدارك و صدور گذرنامه در كمترین زمان ممكن اقدام می كنند.
این مسئول با بیان اینكه اخذ روادید از جمله شروط لازم برای ورود به عراق است، ادامه داد: شهروندان در یزد به دفاتر زیارتی زیرنظر سازمان حج و زیارت مراجعه كنند.
مزیدی یادآور شد: صدور روادید ،مبلغ و فرایند آن به عهده سفارتخانه عراق و وزارت امورخارجه است و در واقع پلیس هیچ گونه دخل و تصرفی در آن ندارد، توصیه پلیس نیز اخذ روادید انفرادی است.
وی با بیان اینكه همكاران در پلیس گذرنامه یزد در ساعت اداری آماده پاسخگویی به مردم هستند، افزود: زائران یزدی باید از مرز چذابه تردد كنند.
تا سی ام مهرماه گذشته 18 هزار و 300 نفر برای پیاده روی در اربعین حسینی (20ماه صفر، 18آبان ماه) در عراق از استان یزد در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir ثبت نام كرده اند.
7536*2047* دریافت كننده:كاظم سبحان زاده**انتشار- عباسقلی اشكورجیری