۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۰۳
کد خبر: 82707051
T T
۰ نفر
مديركل محيط زيست: مردم براي حفظ گونه هاي گياهي و جانوري استان يزد همكاري كنند

يزد - ايرنا - مديركل حفاظت محيط زيست يزد گفت: همكاري مردم در كنار فعاليت هاي محيط بانان اين استان براي حفظ انواع گونه هاي گياهي و جانوري ضروري است.

سيد حسين سادات موسوي روز سه شنبه در آيين معارفه رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان مهريز افزود: جلب مشاركت دوستداران محيط زيست در كنار فعاليت هاي دولت نقش مهمي در حراست از منايع عظيم گياهي و جانوري دارد.
وي ادامه داد: براي آشنايي مردم و جوانان با وضعيت محيط زيست استان و نحوه همكاري علاقه مندان در سال هاي اخير دوره هاي آموزشي و اردوهاي مختلف برگزار شد كه به خاطر اهميت موضوع اين برنامه ها ادامه دارد.
اين مسئول تصريح كرد: وجود تشكل هاي مختلف زيست محيطي و مشاركت همگان براي حفظ گونه هاي حيات وحش از اهميت زيادي برخودار است و براي گسترش آن برنامه هاي مناسبي در سال برگزار مي شود.
سادات موسوي به اهميت فرهنگ سازي و اطلاع رساني در خصوص محيط زيست استان و شرايط آن به عنوان يك مساله مهم اشاره و بر همكاري مردم و تشكل هاي مردمي در اين ارتباط تاكيد كرد.
وي با قدرداني از تلاش هاي مهدي تيموري ، محمدرضا خدا رحمي را به سمت رئيس جديد اداره حفاظت محيط زيست شهرستان مهريز معرفي كرد.
همچنين سيد محمد رستگاري فرماندار مهريز با قدرداني از فعاليت هاي اداره محيط زيست اين شهرستان به اهميت معرفي مناطق حفاظت شده و گونه هاي آن به عنوان يك ضرورت اجتماعي تاكيد كرد.
منطقه حفاظت شده كالمند- بهادران مهريز يزد در سال 1355 به دليل تخم گذاري پرنده با ارزش و كمياب هوبره و همچنين برخورداري از وضعيت اكولوژيكي مناسب براي ادامه حيات گونه هاي ارزشمند جانوري و گياهي مختلف از جمله آهو و زاغ بور به عنوان منطقه شكار ممنوع و از اول خرداد ماه سال 1370 با تصويب شوراي عالي محيط زيست به صورت رسمي در زمره مناطق چهار گانه تحت مديريت سازمان حفاظت محيط زيست قرار گرفت و به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شد.
تاكنون بيش از 800 گونه گياهي، 160 نوع پرنده، 60 نوع پستاندار وحشي و بيش از 40 نوع خزنده در مناطق حفاظت شده استان يزد شناسايي شده است.
60 نيروي محيط بان، يك ميليون و 270 هزار هكتار مناطق حفاظت شده استان يزد را محافظت مي كنند.
مركز شهرستان 50 هزار نفري مهريز در 30 كيلومتري جنوب شهر يزد قرار دارد.
7536*2047* خبرنگار:كاظم سبحان زاده**انتشار- عباسقلي اشكورجيري