۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۱۷
کد خبر: 82708228
T T
۰ نفر

غلظت آلاینده ها درهوای اصفهان افزایش می یابد

۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۱۷
کد خبر: 82708228
غلظت آلاینده ها درهوای اصفهان افزایش می یابد

اصفهان- ایرنا - پایداری وضعیت جوی در روزهای آتی سبب افزایش غلظت آلاینده ها و ناسالم شدن هوادر كلانشهر اصفهان می شود.

به گزارش ایرنا،اداره كل هواشناسی استان اصفهان روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه ای، كیفیت هوای این كلانشهر و شهرهای صنعتی این استان را تا سه روز آینده ناسالم پیش بینی كرد.
دراین اطلاعیه هواشناسی تاكید شده است: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر استقرار شرایط پایدار جوی از امروز (چهارشنبه) تا روز شنبه بر روی استان است.
در این اطلاعیه افزوده شده است: با توجه به استقرار شرایط پایدارتا روز شنبه،شرایط برای افزایش غلظت آلاینده ها و كاهش كیفیت هوا بر روی استان بویژه شهرهای صنعتی و كلانشهر اصفهان مهیا ست.
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینكه تحلیل نقشه های هواشناسی بیانگر استقرار جو پایدار بر روی استان است اظهار كرد: آسمان استان اصفهان تا سه روز آینده بصورت صاف تا كمی ابری وغبارصبحگاهی، گاهی وزش باد و در مناطق غربی گاهی افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.
حسن خدابخش با بیان اینكه دمای هوا در 24 ساعت آینده در اكثر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت افزود: حداكثر دمای هوای اصفهان به 24درجه سانتیگراد بالای صفر و حداقل دمای هوای امروز صبح این كلانشهر به 9 درجه سانتیگراد رسید.
وی گرمترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته را چوپانان با 30 درجه سانتیگراد و سردترین نقطه را میمه با دو درجه سانتیگراد بالای صفر عنوان كرد.
رئیس اداره پیش بینی اداره كل هواشناسی استان برای كلانشهر اصفهان در روز پنجشنبه(فردا)، هوای صاف تا كمی ابری و غبار آلود گاهی وزش باد ملایم و برای روز جمعه، هوای صاف تا كمی ابری و غبار آلود، گاهی وزش باد ملایم پیش بینی كرد.
اصفهان به دلیل تمركز صنعت و تردد انبوه وسایط نقلیه موتوری به همراه تراكم جمعیت ، یكی از شهرهای آلوده كشور است كه با فرارسیدن فصل سرما با پدیده وارونگی دما و افزایش غلظت آلاینده ها هم روبرو می شود.
ت 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی