۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85290919
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

آلودگی هوای اصفهان تا اواخر وقت چهارشنبه تداوم دارد

اصفهان- ایرنا- اداره کل هواشناسی استان اصفهان هشدار داد: شرایط پایداری جوی و انباشت غلظت آلاینده‌های هوا همراه با کاهش کیفیت هوا تا اواخر وقت فردا (چهارشنبه) در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی استان تداوم دارد.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی اصفهان روز سه‌شنبه با صدور اطلاعیه‌ای از تداوم شرایط پایداری و انباشت غلظت آلاینده‌ها همراه با کاهش کیفیت هوا، از اوایل وقت روز چهارشنبه(فردا) تا اواخر وقت همان روز در مناطق مرکزی و صنعتی استان و کلانشهر اصفهان خبر داد.

این وضعیت برای اصفهان، خمینی‌ شهر، بُرخوار(دولت‌آباد)، لنجان، صنعتی اصفهان، فرودگاه اصفهان، فلاورجان، لنجان(زرین شهر)، مبارکه و نجف‌آباد فعال خواهد بود.

احتمال افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا توام با رشد پتانسیل غلظت آلاینده‌ها در صورت کنترل نشدن منابع آلاینده و رسیدن به شرایط بسیار ناسالم بویژه در مناطق پُرتردد و صنعتی استان وجود دارد.

در این اطلاعیه به شهروندان بویژه افراد آسیب‌پذیر توصیه شده است که از تردد و فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز خودداری کنند.

همچنین به مسوولان توصیه شده است تا در زمینه تردد خودروها در سطح شهرها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت لازم را داشته باشند.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان نیز در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشاندهنده جوی پایدار تا اوایل روز چهارشنبه بر روی استان است و وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان بصورت صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد ملایم و در مناطق مرکزی و صنعتی استان غُبارآلود پیش بینی می‌شود.

محمدرضا رفیعی افزود: با توجه به پایداری جو و انباشت غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا تا اواسط روز چهارشنبه بویژه در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی (در برخی ساعات در حد ناسالم برای عموم) پیش بینی می‌شود و از بعدازظهر روز چهارشنبه با ورود سامانه ناپایدار شرایط کاهش غلظت آلاینده‌ها و همچنین شرایط افزایش ابر، وزش باد و بارش رگباری در مناطق غربی استان مهیا می شود.

وی، برای کلانشهر اصفهان در روز چهارشنبه(فردا) هوای صاف تا قسمتی ابری در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، وزش باد و در ساعات اولیه روز غُبارآلود و برای روز پنجشنبه هوای نیمه ابری در برخی ساعات ابری، وزش باد و در نیمه غربی با بارش باران پیش بینی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha