۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۳۸
کد خبر: 82709988
T T
۰ نفر
امام جمعه اروميه: اجتماع عظيم اربعين نشانه عظمت و اقتدار مسلمانان است

اروميه- ايرنا- نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: اجتماع عظيم اربعين در كربلا عظمت، قدرت، عشق و علاقه مسلمانان و تقواي الهي را در جهان رواج مي دهد كه اين امر مشت محكمي بر دهان ياوه گويان و دشمنان اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمين سيدمهدي قريشي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اروميه افزود: زنده نگه داشتن نام و ياد اهل بيت (ع) اجر معنوي و اخروي دارد و رهروان اين راه نيز مورد لطف خداوند متعال قرار مي گيرند.
وي اضافه كرد: پياده روي اربعين و عزاداري در اين راه مورد توجه خداوند متعال است چرا كه يك مسئله عبادي و سياسي محسوب مي شود.
وي اظهار كرد: برخي با اين مراسم مخالف هستند و پياده روي اربعين را مورد انتقاد قرار مي دهند ولي بايد بدانيم اين امر از جانب ائمه اطهار (ع) توصيه شده است و الطاف الهي را براي فرد در پي دارد.
وي بيان كرد: كساني كه با پياده روي اربعين مخالف هستند دين را نمي‌شناسند و اسلام و شعائر الهي را زير سوال مي برند زيرا بايد در راه امام حسين (ع) و ائمه اطهار (ع) احسان و نيكي كرد و مسئولين نيز بايد در اين مسير پيش قدم شوند و از حاميان اين امر باشند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي با اشاره به لزوم توجه به مشكلات كشاورزان افزود: مسئولان استان بايد به مسئله اقتصادي كشاورزان و فروش محصولات آنها دقت و توجه كنند زيرا برخي خريداران در خريد محصولات كشاورزان انصاف را رعايت نمي‌كنند.
قريشي گفت: بايد در امورات اقتصادي به هم رحم كنيم زيرا اين امر موجب نزول بركت و لطف خدواند در جامعه مي شود.
وي با اشاره به فتنه ايجاد شده در هفته گذشته در اروميه اضافه كرد: مسئولان با اين امر برخورد دقيقي داشته باشند كه تاكنون نيز اينچنين بوده و جلوي برخي سوء استفاده ها در راستاي ايجاد تفرقه در داخل شهر گرفته شده است.
وي با اشاره به اينكه در اين شهر اتحاد و برادري حاكم است، ادامه داد: بايد در اين موارد با عقل و منطق رفتار كرد نه اينكه به اين بهانه در خيابان ها قداره كشي كنيم زيرا نظام جمهوري اسلامي ايران اين اجازه را به هر كس نمي دهد و نبايد به هر كسي اجازه دهيم از اين فرصت جهت ضربه زدن به ما استفاده كند.
به گزارش ايرنا نماز جمعه اين هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي و با حضور پر شور مردم در مصلاي امام خميني(ره) اروميه برگزار شد.
8135 / 2093 **خبرنگار: شهين بيدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقاني