۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۵۱
کد خبر: 82710645
T T
۰ نفر
160خادم از خمين براي خدمت رساني به زائران اربعين عازم كربلا شدند

خمين - ايرنا - 160 خادم از شهرستان خمين روز شنبه به منظور ارائه خدمات به زائران اربعين حسيني در موكب ها از بيت تاريخي امام خميني (ره) عازم كربلاي معلي شدند.

مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات خمين در حاشيه اين آيين در گفت وگو با ايرنا افزود: اين خادمان در قالب چهار دستگاه اتوبوس به كربلاي معلي اعزام شدند تا در 2 موكب مستقر در كربلا، خدمات رساني كنند.
حيدر خسروي اظهاركرد: در كاروان خادمان اربعين؛ اقشار مختلف مردم از جمله فرهنگيان، بازنشستگان، كارمندان، كسبه، دانشجويان و ديگر اقشار مردم حضوري فعالانه دارند.
خسروي ادامه داد: كاروان نذورات و مايحتاج مورد نياز زائرين اربعين در قالب 18 محموله از اين شهرستان به كربلاي معلي ارسال شد.
مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات خمين گفت: شهرستان خمين در راستاي خدمت رساني به كاروان اربعين در سال جاري برپايي 2 موكب بيت الزهرا (س) و ساقي عطشان كربلا را در دستور كار دارد.
خسروي ادامه داد: اين موكب ها در ورودي كربلا به سمت باب القبله حرم حضرت ابوالفضل (ع) برپا مي شود و موكب ساقي عطشان نيز براي اسكان زائران است.
مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات خمين گفت: اين موكب ها به مدت 10 روز به زائران اباعبدالله الحسين(ع) خدمات رساني مي كنند.
خسروي تصريح كرد: مردم خمين همچون سال‌هاي قبل در همايش پياده ‌روي اربعين حسيني شركت دارند و پيش‌بيني مي‌شود امسال حدود پنج هزار نفر در اين همايش شركت كنند.
فرماندار خمين نيز در ايين بدرقه خادمان به كربلاي معلي با تاكيد بر اهميت جايگاه اماكن مقدس عتبات عاليات و نقش معنوي آن در بين مسلمانان و به ويژه شيعيان گفت: علاقه و اشتياق ملت ايران به عتبات عاليات ناشي از عشق و علاقه به خاندان عصمت و طهارت است.
سيد مهدي ساداتي ضمن تقدير از اعضاي هيات امناي ستاد بازسازي عتبات عاليات و مردم شهرستان در كمك به بازسازي عتبات عاليات افزود: با توجه به خشكسالي هاي پي در پي و كاهش درآمد مردم و به ويژه كشاورزان شهرستان، نذورات جمع آوري شده براي بازسازي عتبات عاليات در شهرستان، قابل توجه است.
فرماندار خمين گفت: استقرار 2 موكب از شهرستان در كربلا از دستاوردهاي مهم ستاد عتبات عاليات است و همه بسترهاي لازم براي استقبال از زائرين اباعبدالله الحسين براي حضور در پياده روي عظيم اربعين فراهم است.
شهرستان خمين از توابع استان مركزي داراي 105 هزار نفر جمعيت در 2 شهر ، 2 بخش و هفت دهستان است.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسين مهدي زاده