۱۶ آبان ۱۳۹۶، ۹:۰۳
کد خبر: 82722237
T T
۰ نفر
پذيرايي 452 هزار زائر در موكب‌هاي كهگيلويه و بويراحمد در شلمچه

گچساران- ايرنا- رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات كهگيلويه و بويراحمد گفت: 452 هزار نفر از زائران اربعين حسيني در موكب‌هاي مستقر اين استان در مرز شلمچه پذيرايي شدند.

فرج‌الله نظر پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، با بيان اينكه هم اكنون سه موكب از اين استان در مرز شلمچه فعال است افزود: اين زائران سه در نوبت‌هاي صبحانه، ناهار، شام و اسكان پذيرايي شدند.
وي بيان كرد: 25 موكب پذيرايي از زائران اربعين از سوي مجموعه نيكوكاران و دستگاه‌هاي اجرايي اين استان در مسير زائران تا نجف اشرف برپا شد.
نظر پور ابراز كرد: به‌منظور ارائه خدمات به زائران عتبات عاليات در ايام اربعين حسيني 18 موكب تا شلمچه برپا شد.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات كهگيلويه و بويراحمد با بيان اينكه از اين تعداد موكب‌ها 15 مورد در اين استان مستقر است گفت: 731 هزارو 395 زائر اربعين حسيني در موكب‌هاي مستقر در اين استان پذيرايي شدند.
وي اظهار داشت: كهگيلويه و بويراحمد در خارج از مرز هفت موكب را در مسير نجف تا كربلا مديريت مي‌كند.
نظرپور ابراز كرد: يك هكتار زمين در مرز شلمچه به استان اختصاص داده شده كه موكب شهداي استان كهگيلويه و بويراحمد در اين مكان ساخته شد.
نظرپور افزود: 515 نفر در اين موكب‌ها به زائران اربعين حسيني خدمت‌رساني مي‌كنند.
وي گفت: در اربعين سال گذشته موكب‌هاي استان كهگيلويه و بويراحمد در شلمچه، كربلا و نجف برپا بود كه از 144 هزار زائر خارجي از كشورهاي هند، آذربايجان، پاكستان در مرز شلمچه پذيرايي كردند.
سال گذشته افزون بر 10 هزار نفر از مردم استان در مراسم اربعين حسيني شركت كردند.
خبرنگار: مريم صيادي** انتشار دهنده: سيد ولي موسوي نژاد
2082/6110