۱۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۴۱
کد خبر: 82722737
T T
۰ نفر

ثبت 36 هزار مورد مزاحمت تلفني در اورژانس 115 زنجان

۱۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۴۱
کد خبر: 82722737
ثبت 36 هزار مورد مزاحمت تلفني در اورژانس 115 زنجان

زنجان - ايرنا - به گفته مسئول روابط عمومي مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان زنجان، از ابتداي سال جاري تا كنون 160 هزار تماس با اورژانس 115 استان ثبت شده كه از اين تعداد حدود 36 هزار مورد مزاحمت تلفني بوده است.

جواد مرادي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: به طور ميانگين روزانه در اين استان 700 تا 800 تماس تلفني با اورژانس 115 ثبت مي شود كه تعدادي از آنها مزاحمتهاي تلفني است.
وي اظهار كرد: بر اين اساس روزانه حدود 140 تا 150 تماس در استان براي مزاحمت‌هاي تلفني با 115 استان ثبت مي شود كه بيشتر گروه سني نوجوانان را در بر مي گيرد كه در برخي موارد نيز مزاحمت توسط يك شخص براي چندبار ايجاد مي شود.
مرادي افزود: مزاحمت ها بيشتر توسط خطوط همراه اعتباري و باجه هاي تلفن عمومي انجام مي شود و از طرفي ساعت مشخصي براي انجام اين كار وجود نداشته و طي 24ساعت رخ مي دهد.
وي بيان كرد: اين در حالي است كه برخي از مزاحمتها محدود به مزاحمت تلفني نشده و به درخواست آمبولانس و حتي اعزام آمبولانس و درنهايت خالي شدن يك منطقه از شهر از اورژانس منجر مي شود.
مسئول روابط عمومي مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان زنجان ادامه داد:در اين مواقع اگر حادثه اورژانسي در همان منطقه رخ دهد، مجبور به اعزام آمبولانس از منطقه دورتر مي شويم كه اين وضعيت زمان رسيدن بر بالين بيمار را افزايش و در نهايت بيشترين ضرر را متوجه بيمار واقعي خواهد كرد.
وي اظهار كرد: برخي از مزاحمت‌ها و ايجاد اخلال در امر امدادرساني نيز بصورت ناخواسته و به علت آشنايي نداشتن بعضي از مردم با ماهيت اورژانس ايجاد مي شود.
به گفته ي مرادي، تماس براي موارد و مشاوره هاي غير اورژانسي و دارويي و تماس اشتباه با مركز اورژانس به علت زياد بودن شماره هاي سه رقمي در ايران، مثل ساعت گويا، 118، آتشنشاني را دربر مي گيرد.
فرهنگ سازي و افزايش آگاهي و اطلاعات لازم عموم مردم به ويژه كودكان و نوجوانان عاملي مهم و اثر گذار در كاهش شمار مزاحمت ها و ارائه خدمات بهتر به گروه هاي هدف است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامي *** انتشار: رويا رفيعي