۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۱۱
کد خبر: 82727319
T T
۰ نفر
كاهش 2.5 برابری متوفیان سوانح جاده ای همدان در طرح اربعین

همدان - ایرنا - رئیس پلیس راه استان همدان اظهار كرد: متوفیان سوانح جاده ای این استان از زمان اجرای طرح اربعین پلیس راه (هشتم تا 21 آبان) 2.5 برابر كاهش یافت.

سرهنگ رضا عزیزی روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اثر بروز سوانح جاده ای در زمان اجرای طرح اربعین امسال هفت تن كشته و 83 نفر مجروح شدند.
وی اضافه كرد: طرح اربعین پلیس همدان از هشتم آبان آغاز و تا 21 این ماه ادامه داشت و در این طرح 140 تیم پلیس راه و 73 تیم از پاسگاه های انتظامی در برقراری ایمنی تردد زائران مشاركت داشتند.
وی اظهار كرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته به ویژه جانمایی مناسب ایستگاه های صلواتی و حضور 24 ساعته تیم های پلیسی شاهد كاهش 2.5 برابری سوانح فوتی در جاده های این استان بودیم.
وی توضیح داد: 19 نفر در طرح اربعین سال گذشته جان خود را از دست دادند ولی امسال هفت نفر در سر صحنه تصادف جان خود را از دست دادند.
رئیس پلیس راه استان همدان اظهار كرد: شمار مجروحان سوانح جاده ای در اربعین سال گذشته 85 نفر بود كه امسال به 83 نفر كاهش پیدا كرد.
سرهنگ عزیزی اضافه كرد: طبق بررسی های صورت گرفته 95 درصد مجروحان سوانح جاده ای زائران ابا عبدالله الحسین (ع) بودند.
وی ادامه داد: عامل 95 درصد از سوانح جاده ای در اربعین امسال خستگی و خواب آلودگی بوده است چون بیشتر زائران برای بازگشت به خانه با عجله و بدون استراحت كافی رانندگی می كردند.
وی یكی از عوامل كاهش سوانح فوتی و جرحی در اربعین امسال را جانمایی مناسب ایستگاه های صلواتی دانست و توضیح داد: فعالیت این ایستگاه ها موجب حضور رانندگان در این محل ها و استراحت و تجدید قوا برای ادامه رانندگی می شد.
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: جاده ملایر - اراك و ملایر - آورزمان كه فاقد ایستگاه صلواتی بود بیشترین میزان سوانح فوتی و جرحی استان را در اربعین امسال به خود اختصاص داد.
سرهنگ عزیزی ابراز امیدواری كرد: در اربعین سالهای پیش رو در راه اندازی ایستگاه های صلواتی حادثه خیز بودن محورها نیز مورد توجه قرار گیرد.
اربعین سال گذشته 26 هزار نفر از همدان عازم كربلای معلی شدند.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشاردهنده: زهرا پیرنیا