۱۲ نفر همزمان با سفرهای اربعین در حوادث جاده‌ای همدان جان باختند

همدان- ایرنا- جانشین رییس پلیس راه استان همدان گفت: ۱۲ نفر از آغاز سفرهای اربعین حسینی (۲۷ مرداد) تا ۱۰ شهریور در جاده های برون شهری این استان جان باختند که هیچیک از آنها زائر نبودند.

سرهنگ «ارسلان سرمدی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شمار جانباختگان سوانح جاده از ابتدای طرح اربعین تا ۱۰ شهریور نسبت به زمان مشابه اربعین سال گذشته ۱۱ نفر معادل ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین شمار مجروحان در این مدت زمان از ۱۱۸ نفر به ۸۸ نفر تقلیل یافته که بیانگر کاهش حدود ۲۵ درصدی سوانح جرحی است که تعدادی از مجروحان زائران اربعین حسینی هستند.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان خاطرنشان کرد: بیشترین سوانح رانندگی اربعین امسال خروج از جاده ناشی از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی بوده است.

سرهنگ سرمدی بیان کرد: ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تردد از ۲۷ مرداد تا ۱۰ شهریور امسال از جاده های برون شهری این استان صورت گرفته که نسبت به اربعین سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه موج بازگشت زائران از روز گذشته آغاز شده است گفت: بیشتر زائران پس از یک هفته پیاده روی و خستگی ناشی از پیاده روی، در مسیر بازگشت با عجله و شتاب درصدد رسیدن به مقصد هستند.

وی اضافه کرد: دغدغه و احساس خطر پلیس هنگام بازگشت زائران بیشتر است بنابراین تمهیدات لازم از جمله افزایش گشت شبانه تیم های پلیس راه، دپو لاستیک کهنه برای آتش زدن آن در نقاط پرحادثه به منظور هشیار کردن رانندگان، ایجاد یک موکب در مجتمع خدماتی پارس واقع در آزاد راه همدان - ساوه و پیش بینی یکسری فعالیت های فرهنگی در این محل در نظر گرفته شده است.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: با توجه به گرم بودن هوا بیشترین میزان تردد زائران شب هنگام صورت می گیرد بنابراین با بهره گیری از خودروی سایر ارگان ها و دیگر نیروهای کمکی جذب شدن در پلیس راه، ایمنی راه برای مسافران در شب هنگام تامین می شود.

سرهنگ سرمدی گفت: طبق آخرین آمار موجود چهار ماهه ابتدایی سال جاری ۱۰۸ نفر در سوانح جاده ای جان باختند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۱ نفر معادل ۱۶ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: شمار مجروحان نیز از ۶۵۵ نفر با ۹ درصد کاهش به ۵۹۷ نفر در چهار ماهه ابتدایی سال جاری رسیده است در عین حال شمار سوانح خسارتی هم ۵۸ درصد و در مجموع سوانح فوتی، جرحی و خسارتی ۳۴ درصد کاهش داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha