۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۰۷
کد خبر: 82727743
T T
۰ نفر
فعالیت 11 باب كتابخانه عمومی با 115 هزار جلد كتاب در مهریز

یزد - ایرنا - رئیس اداره كتابخانه های عمومی مهریز گفت: در مخزن 11 باب كتابخانه عمومی این شهرستان ، 115 هزار جلد كتاب در موضوع های مختلف موجود است .

سعید قریشی روز یكشنبه به مناسبت هفته كتاب و كتابخوانی(20الی 26آبان) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پنج باب كتابخانه در حوزه شهری و بقیه در مناطق روستایی بخش مركزی فعالیت دارد.
وی ادامه داد: در یك سال گذشته 60 هزار جلد كتاب در موضوع های مختلف به امانت تحویل دوستداران كتاب در این شهرستان شده است .
این مسئول اظهار كرد: افزون بر 6 هزار نفر از اقشار مختلف مردم مهریز و به خصوص دانش آموزان و دانشجویان دارای كارت عضویت در كتابخانه ها هستند كه به صورت مستمر نسبت به دریافت كتاب اقدام می كنند.
قریشی یادآور شد: برای ترویج فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف مردم شهرستان و جوانان در یكسال گذشته 20 برنامه و به خصوص همایش های كتابخوانی در موضوع های مختلف برگزار شده است.
وی با بیان اینكه برای گسترش فرهنگ مطالعه باید نهادهای فرهنگی ، تبلیغی، آموزشی و همچنین وسایل ارتباط جمعی نقش آفرین باشند بر همكاری آنها با اداره كتابخانه های عمومی مهریز تاكید كرد.
این مسئول همچنین از فرهنگیان برای فرهنگ سازی مطالعه در بین دانش آموزان برای همكاری بیشتر و بهتر دعوت كرد و گفت: فرهنگ كتابخوانی باید از ابتدای كودكی ترویج و تبلیغ شود.
قریشی همچنین با اشاره به استفاده جوانان از فضای مجازی به اهمیت ترویج كتاب و كتابخوانی با همكاری و حمایت خانواده ها در جامعه تاكید كرد.
مركز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 كیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536*2047* خبرنگار:كاظم سبحان زاده**انتشار- عباسقلی اشكورجیری