۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۱۷
کد خبر: 82739226
T T
۰ نفر
انجام عمل جراحی تعویض دریچه آئورت بدون بخیه در بابل 
در مازندران

ساری - ایرنا - عمل جراحی تعویض دریچه آئورت قلب بدون نیاز به بخیه برای نخستین بار در شمال كشور روز چهارشنبه در بیمارستان روحانی بابل انجام شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان آیت الله روحانی(ره) بابل، رئیس بخش جراحی قلب این مركز گفت كه عمل جراحی تعویض دریچه با استفاده از آخرین تكنولوژی روز دنیا برای دو بیمار با ریسك بالای عمل جراحی در این بیمارستان انجام شد.
دكتر حمیدرضا وفایی اضافه كرد: این دو جراحی با همكاری مشترك تیم جراحی قلب بیمارستان های روحانی بابل و شهید رجائی تهران در بیمارستان با موفقیت به پایان رسید.
این فوق تخصص جراحی قلب و عروق گفت : بیمار اول خانم 78 ساله ای آملی است كه با درگیری شدید عروق كرونری و تنگی شدید دریچه آئورت و نیز تنگی كاروتید گردن ابتدا تحت جراحی اندارتركتومی كاروتید قرار گرفت.
وی اضافه كرد : این بیمار پس از گذشت دو هفته تحت جراحی بای پس عروق كرونر و تعویض دریچه آئورت به روش استفاده از دریچه بدون سوچور قرار گرفت كه با توجه به تنگی شدید دریچه و شرایط بد بیمار ، استفاده از این نوع دریچه برای این بیمار بسیار كمك كننده بوده است .
وفایی بیان داشت : بیمار دوم یك مرد 80 ساله بابلی با سابقه ایست قلبی و تنگی شدید عروق كرونر و دریچه ائورت بود كه با حال عمومی بد تحت جراحی بای پس عروق كرونر و تعویض دریچه آئورت با روش بدون بخیه قرار گرفت.
وی با اعلام این كه این بیمار بسیار پر ریسك از نظر جراحی قلب بوده ، افزود كه این بیمار هم با استفاده روش بدون بخیه و با كمك تیم مجرب بخوبی تحت عمل جراحی قرار گرفت.
فوق تخصص جراحی قلب و عروق با اشاره به اینكه وضعیت بیماران مساعد و در واحد مراقبت های ویژه تحت نظر قرار دارند ، گفت : مزیت استفاده از این تكنولوژی در كوتاه كردن زمان عمل جراحی با استفاده از دریچه های بیولوژیكی با كیفیت بسیار بالا و كم تهاجمی تر است .
خبرنگار : فریبرز سیفی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7343/1654