۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۶
کد خبر: 82740181
T T
۰ نفر
نشست كارگروه  شفاف سازي و سالم سازي اقتصاد مقاومتي استان يزد برگزار شد

يزد - ايرنا - نشست كارگروه « شفاف سازي و سالم سازي اقتصاد مقاومتي» ستاد مديريت و راهبري اقتصاد مقاومتي يزد با حضور اعضا و مدير كل امور اقتصادي و دارايي استان برگزار شد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومي اداره كل امور اقتصادي و دارايي يزد، در اين نشست آخرين وضعيت پياده سازي سامانه هاي حوزه نظارت مالي، اجراي طرح دولت الكترونيك و برنامه هاي مبارزه با قاچاق كالا و ارز و ميزان پيشرفت برنامه جامع پنج ساله تدوين شده در اين بخش مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
كارگروه ياد شده با هدف توسعه دولت الكترونيك، مبارزه با اقتصاد زيرزميني قاچاق، شفاف‏ سازي و مبارزه با فساد مالي، اداري و اقتصادي، توسعه اقدامات فرهنگي مبارزه با فساد، توسعه و حمايت فكري و معنوي و امنيت حقوق مالكيت، اجراي بودجه ريزي مبتني بر عملكرد پايدار منابع درآمدي دولت، بهينه سازي اندازه و اصلاح ساختار مالي دولت، تقويت خود اتكايي استان ها و شفاف سازي بودجه هزينه اي و سرمايه اي دولت در استان تشكيل شده است.
رئيس كارگروه شفاف سازي و سالم سازي اقتصاد مقاومتي ستاد مديريت و راهبري اقتصاد مقاومتي يزد، در اين نشست با بيان نقش و جايگاه مهم اقتصاد مقاومتي در بخش هاي مالي و اقتصادي گفت: طرح ها و برنامه هاي اين بخش ها در استان بر مبناي سياست اقتصاد مقاومتي تهيه و تدوين شده و جداي از برنامه ها و فعاليت هاي جاري اين مجموعه است.
علي نمازي افزود: طراحي و استقرار خزانه داري الكترونيك، مولد سازي و مديريت دارايي هاي دولت و توسعه و استقرار نظام جامع مديريت بدهي ها و تعهدات عمومي دولت از جمله طرح هاي استاني در بخش مالي است.
وي شفاف سازي مسايل مالي و پرداخت هاي دستگاه هاي دولتي را بر مبناي سياست اقتصاد مقاومتي عنوان كرد و گفت: اين طرح موجب صرفه جويي در منابع مالي شده است.
مدير كل امور اقتصادي و دارايي استان گفت: عملياتي كردن مقررات و بهبود 10 پله اي رتبه كشور در سهولت كسب و كار، تكميل فرايند واگذاري سهام بنگاه هاي مشمول واگذاري، پياده سازي طرح جامع مالياتي، طراحي و ساز و كارهاي بهبود شاخص هاي رقابت پذيري اقتصاد ايران از جمله طرح هاي استاني اقتصاد مقاومتي در يزد است.
نمازي ، شناسايي، احصاء و واگذاري اموال مازاد، سهام و دارايي هاي شركت ها، پياده سازي و توسعه سامانه هاي هوشمند مبارزه با پولشويي، طراحي و تدوين الگو و باز توزيع منابع حاصل از هدفمندي، معرفي ظرفيت ها و فرصت هاي متقابل اقتصادي و سرمايه گذاري ايران ، استقرار كامل سامانه نظارت و هدايت الكترونيكي بيمه و توانمند سازي صنعت بيمه كشور را از ديگر طرح هاي استاني اقتصاد مقاومتي است عنوان كرد كه در اين بخش عملياتي خواهد شد.
معاون نظارت مالي اداره كل امور اقتصادي و دارايي استان يزد هم در اين نشست با ارائه گزارشي از وضعيت پياده سازي سامانه هاي حوزه نظارت مالي در استان ، اجراي اين طرح را گامي اساسي در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي و شفاف سازي مسايل مالي بيان كرد.
سعيد نورايماني گفت: در سالهاي اخير سامانه هاي مختلف در بخش نظارت مالي استان راه اندازي شده و الكترونيكي كردن خزانه و راه اندازي سامانه سادا و اموال منقول دولت از جمله آن است.
در اين نشست مدير كل ديوان محاسبات و فناوري اطلاعات و ارتباطات و دبير كميسيون مبارزه با كالاي قاچاق و ارز استان گزارشي از فعاليت هاي انجام شده در زمينه اقتصاد مقاومتي در حوزه كاري خود ارائه كردند.
اداره كل امور اقتصادي و دارايي يزد، عضو كارگروه هاي ارتقاي بهره وري، توسعه صادرات ، تسهيل و رفع موانع توليد، اشتغال، گفتمان سازي و فرهنگ سازي اقتصاد مقاومتي، مردمي كردن اقتصاد و شفاف سازي و سالم سازي است.
1968/ 2047 خبرنگار:محمودرضا رحماني**انتشار: عباسقلي اشكورجيري
@irnayazdd