۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۸
کد خبر: 82741997
T T
۰ نفر
توصيه هاي آب و فاضلاب همدان براي جلوگيري از يخ زدگي كنتورها

همدان - ايرنا - مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان همدان با تاكيد بر پوشاندن كنتورهاي آب در هنگام برودت هوا گفت: مشتركان در صورت مواجهه با يخ‌زدگي كنتورهاي آب، با 122 تماس بگيرند.

به گزارش روز شنبه ايرنا، سيدهادي حسيني‌بيدار افزود: با توجه به فرا رسيدن فصل سرما و آغاز بارش‌هاي زمستاني، مشتركان بايد با رعايت برخي از نكات از يخ‌زدگي احتمالي كنتورهاي آب در زمان برودت هوا خودداري كنند.
وي اضافه كرد: سرماي هوا ممكن است موجب يخ‌زدگي كنتور و تركيدگي لوله‌ها و اتصالات آب شود كه شهروندان بايد نسبت به پوشاندن كنتورهاي خود اقدام كنند.
وي با بيان اينكه همه مشتركان به ويژه افراد ساكن در ساختمان‌هاي شمالي كه كنتور آب آنها در حياط منزل قرار دارد بايد از عايق‌بندي كنتور استفاده كنند، گفت: لوله‌هاي آبي كه به صورت روكار است بايد عايق پشم شيشه شوند تا دچار يخ‌زدگي نشوند.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان همدان بيان كرد: مشتركان براي باز كردن كنتورهاي يخ‌زده با پرسنل آبفا و با شماره 122 تماس بگيرند زيرا اقدامات خودسرانه موجب بروز مشكلات بيشتري مي شود.
حسيني بيدار ادامه داد: استفاده از كيسه‌هاي حاوي خاك اره، پوشال، پارچه، گوني و پشم شيشه در محفظه و محل استقرار كنتور آب در ممانعت از يخ‌زدگي كنتور اثرگذار است و در هنگام زمستان توصيه مي‌شود اين روش‌ها مورد استفاده قرار بگيرد.
وي اضافه كرد: مشتركاني كه انشعاب و كنتور آب آنها دچار يخ‌زدگي مي‌شود، به هيچ وجه از آب داغ به طور مستقيم براي يخ‌زدايي استفاده نكنند زيرا موجب تركيدگي لوله و كنتور خواهد شد.
جمعيت شهري استان همدان يك ميليون و 97 هزار نفر است كه اين جمعيت به طور كامل زير پوشش خدمات آب هستند و در مجموع 29 شهر استان همدان از اين خدمات استفاده مي كنند و حدود 414 هزار انشعاب آب در استان وجود دارد.
2087/2090
خبرنگار: زهرا پيرنيا**انتشار دهنده: سعيد زارع كندجاني