۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۹:۲۷
کد خبر: 82754378
T T
۰ نفر
همسر شهید ساجدی: سپهدار معتقد بود خبر یعنی خطر

تهران- ایرنا- همسر شهید سپهدار ساجدی خبرنگار ایرنا گفت: سپهدار معتقد بود اگر به كار خبر تعهد داشته باشی، خبر مساوی با خطر می‌شود.

در 15 آذر سال 1384 هواپیمای «سی - 130» حامل خبرنگاران برای پوشش رزمایش نیرو‌های مسلح عازم چابهار بود كه سقوط كرد و سپهدار ساجدی و مهدی میرافضلی خبرنگار و عكاس ایرنا به همراه 30 نفر دیگر به شهادت رسیدند.
ندا ساجدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره تعهد و توجه همسرش به كار توضیح داد: سپهدار همواره می گفت اگر خبرنگار به شغلش متعهد باشد باید مطمئن باشد امنیت در این كار پایین است.
ندا ساجدی با بیان اینكه دو دوره از سوی خبرگزاری جمهوری اسلامی در شهرهای آستارا و دماوند حضور داشتیم، افزود: هرگز از كار و وظیفه ای كه بر دوشش بود شانه خالی نمی كرد و می گفت وظیفه كه به گردن آدم افتاد باید به بهترین نحو انجام شود.
وی در تشریح مهمترین ویژگی های اخلاقی شهید ساجدی، اظهار داشت: بدون تردید یكی از مهمترین ویژگی‌های اخلاقی شهید سپهدار ساجدی تنفر از دروغ بود. واقعا كمتر زمانی یادم هست كه در زمان حیاتش دروغی از او شنیده باشم.
وی افزود: همسرم همواره تاكید بر احترام به پدر و مادر داشت، و صله رحم و دید و بازدید نیز از موضوعات مورد نظرش بود طوریكه به ندرت شبی پیش می‌آمد ما بدون مهمان در منزل بوده باشیم.
وی درباره نگاه تربیتی این شهید بزرگوار نیز، گفت: پیش از ازدواج با سپهدار چادر نداشتم اما پس از ازدواج تنها با صحبت كردن درباره چادر قانع شدم و الان هم افتخار می كنم از انتخاب چادر برای پوششم.
وی ادامه داد: در تربیت دخترمان نیز سپهدار هرگز چیزی را اجبار نمی كرد و تنها تلاش می كرد با زبان و استدلال نكات مثبت و مورد توجه خود را بازگو كند.
ندا ساجدی با بیان اینكه خبر شهادت را زمانی كه در راه شمال كشور بوده شنیده است افزود: دقایقی قبل از شهادت با او تلفنی صحبت كردم ، پروازشان تاخیر داشت گفت شما به همراه خانواده به شمال بروید من هم بعد از ماموریت پیش شما می آیم ؛ این آخرین گفت و گوی با شوهرم بود.
وی از دلجویی هایی كه سال های نخست پس از شهادت همسرش از سوی مدیران ایرنا شد سخن گفت و به برخی بی مهری ها كه چند سال اخیر به خانواده او شده است اشاره و خاطرنشان كرد: دخترم ازدواج كرده و توقعی هم از كسی ندارم اما ای كاش ایرنا توجه بیشتر می كرد یا حتی تلفنی از حال ما جویا می شد.
همسر شهید ساجدی گفت: خدا برای همه انسان ها كافی است اما دخترمان می گوید انگار بعد از رفتن پدر پشتوانه ام را در جامعه از دست داده ام.
به گزارش ایرنا، 15 آذر ماه سال 1384 هواپیمای «سی - 130» حامل خبرنگاران و تصویر‌برداران رسانه‌های ارتباطی برای پوشش رزمایش نیرو‌های مسلح در چابهار و بود كه به دلیل نقص فنی سقوط كرد و منجر به شهادت 39 نفر خبرنگار، عكاس و فیلمبردار و ده‌ها نفر دیگر از نیرو‌های نظامی شد.
شهید سپهدار ساجدی رئیسی خبرنگار از جمله مسافران آن هواپیما بود كه به همراه سیدمهدی میرافضلی عكاس و خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در این هواپیما حضور داشتند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
ساجدی متولد 1347 از روستای رئیس‌كلا سوادكوه‌ بود كه بعد از شهادت در روستای زادگاه به خاك سپرده شد.
فراهنگ**9246** 1823 خبرنگار: علیرضا مرادی** انتشار: طاهره نبی اللهی
۰ نفر