۱۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۵
کد خبر: 82755382
T T
۰ نفر
طلب هزار و600 ميليارد ريالي دانشگاه علوم پزشكي سبزوار از شركتهاي بيمه

سبزوار- ايرنا- رئيس دانشگاه علوم پزشكي سبزوار گفت: اين دانشگاه هزار و 600 ميليارد ريال از شركتهاي بيمه تامين اجتماعي، نيروهاي مسلح و خدمات درماني طلب دارد كه وصول نشدن آنها مشكلاتي را براي اين دانشگاه به وجود آورده است.

عليرضا مسلم روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: تا آذر جاري كل بدهي پرسنلي و غيرپرسنلي دانشگاه علوم پزشكي سبزوار هزار و 500 ميليارد ريال است كه در صورت وصول طلبها مشكل پرداختهاي اين دانشگاه برطرف خواهد شد.
وي به اعتراض جامعه پزشكي و پيراپزشكي شهرستان سبزوار نسبت به پرداخت مطالبات اشاره و بيان كرد: با وجود تعويق 14 ماهه كارانه پرسنل هيچ خللي در خدمت رساني آنها ايجاد نشده است. آخرين دريافتي دانشگاه علوم پزشكي سبزوار از بيمه سلامت آذرم پارسال گذشته بوده اما كارانه ها تا شهريور امسال پرداخت شده است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي سبزوار ادامه داد: از طرفي بيشتر پرداختي سازمانهاي بيمه گر به شكل اوراق خزانه است و هم اينك دانشگاه 160 ميليارد ريال از اين اوراق در اختيار دارد كه نمي تواند با آن طلب پرسنل خود را پرداخت كند.
وي گفت: با توجه به اينكه اولويت با پرداختي پرسنلي اعم از حقوق و اضافه كار است و از طرفي با توجه به پرداخت معوقات تمام كاركنان دانشگاه علوم پزشكي سبزوار تا شهريور 96، اين امر موجب تعويق چهار ماهه در پرداخت كارانه ها شده است.
مسلم افزود: درصد قابل توجهي از حقوق پرسنل به غير از نيروهاي رسمي و پيماني از محل درآمدهاي اختصاصي دانشگاه تامين مي شود كه سبب شده ماهانه 40 ميليارد ريال به اين محل پرداخت شود. اين موضوع نيز از عوامل تاخير در پرداختها است.
وي ادامه داد: هدايت اعتبار برخي طرحهاي عمراني به سمت پرداخت حقوق پرسنل سبب طولاني شدن تكميل اين طرحها نيز شده است.
ظرف چند روز اخير گروهي از پرسنل دانشگاه علوم پزشكي سبزوار خواستار رسيدگي به مطالبات خود شده بودند.
37 مركز بهداشتي و درماني، 194 خانه بهداشت و 6 بيمارستان زير پوشش دانشگاه علوم پزشكي سبزوار در شهرستانهاي جوين، جغتاي، خوشاب و داورزن واقع غرب خراسان رضوي فعاليت مي كنند. سبزوار در فاصله 230 كيلومتري غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: حميد دلاوري هروي **انتشار: حسين كريم زاده
8145/7495/1858