نزاع‌هاي دسته جمعي در كهگيلويه و بويراحمد 30 درصد كاهش يافت

گچساران- ايرنا- فرمانده انتظامي كهگيلويه و بويراحمد گفت: ميزان وقوع نزاع‌هاي دسته جمعي در هشت ماه گذشته امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در اين استان 30 كاهش داشته است.

سردار مهدي انصاري چهارشنبه شب در جمع مردم گچساران در محل مسجد صاحب‌الزمان برخورد قاطع با مختلفان و اقدام‌هاي پيشگيرانه را علت كاهش نزاع‌هاي دسته جمعي اعلام كرد و افزود: زيربناي تمامي فعاليت‌هاي اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي، امنيت است.
وي بيان كرد: پيشگيري از وقوع نزاع جزء مهم‌ترين برنامه‌هاي پليس كهگيلويه و بويراحمد است.
انصاري تصريح كرد: پس از ارتقاي شاخص‌هاي امنيتي در اين استان ميزان وقوع جرائمي از قبيل سرقت امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد در استان كاهش داشته است.
فرمانده انتظامي كهگيلويه و بويراحمد افزود: كاهش آمار سرقت و نزاع‌هاي دسته جمعي نشان دهنده تلاش صادقانه ناجا در اين استان است.
وي اظهار داشت: 120 كارگاه آموزشي و پيشگيري از وقوع جرم و آسيب‌هاي اجتماعي امسال در ناحيه آموزشي آموزش و پرورش اين استان برگزار شد.
انصاري ادامه داد: بيش از يكهزار نفر دانش آموزش در اين كارگاه‌هاي آموزشي شركت كردند و راه‌هاي پيشگيري از جرائم را فرا گرفتند.
وي گفت: انجام فعاليت‌هاي فرهنگي، آموزشي و اطلاع رساني به مردم مي‌تواند در كاهش آسيب اجتماعي مؤثر باشد.
فرمانده انتظامي كهگيلويه و بويراحمد گفت: نيروي انتظامي كهگيلويه و بويراحمد امسال در ميان تمامي استان‌هاي كشور رتبه نخست را در پيشگيري از وقوع سرقت و رتبه سوم كشور در مقابله با جرائم به خود اختصاص داده است.
وي بيان كرد: بيش از 200 نفر از نيروهاي نظامي اين استان در زمينه امر به معروف و نهي از منكر در اين استان فعال است.
سردار انصاري با انتقاد از برخي مطالب منتشر شده در فضاهاي مجازي عنوان كرد: در اين فضاي مجازي هركسي از سهم خود مطلب، حرف و خبري را منتشر مي‌كند يا به مسئولان بي احترامي مي‌كند.
وي با بيان اينكه در برخي از رسانه‌ها منتشر شده قاتل مأمور نيروي انتظامي كهگيلويه و بويراحمد در 16 شهريور امسال بي‌گناه به هلاكت رسيده گفت: اين فرد 17 مورد بزهكاري خشن، مجروح كردن 2 نفر، پنج فقره سرقت با سلاح گرم و فرار از زندان را قبل از به شهادت رساندن سرگرد نيروي انتظامي «عبدالخالق فرزاديان» را در پرونده خود داشته است.
سروان «عبدالخالق فرزاديان» يكي از مأموران پليس آگاهي كهگيلويه و بويراحمد شهريور امسال در درگيري و تعقيب و گريز با سارق حرفه‌اي و شرور مسلح در يكي از روستاهاي شهرستان گچساران به شهادت رسيد.
وي ادامه داد: نيرو انتظامي با هيچ‌شخصي دشمني ندارد و با بزهكاران و خلافكاران برخور‌د قانوني خواهد كرد.
فرمانده انتظامي كهگيلويه و بويراحمد گفت: پنج نفر متخلف در زمينه سرقت از طلا فروشي گچساران دستگير شدند كه 2 برادر نفر اصلي اين ماجرا هستند.
سارقان حرفه‌اي طلا فروشي در 6 شهريور امسال با حمله مسلحانه به يك جواهر فروش در خيابان بلاديان شهر دوگنبدان مركز شهرستان گچساران 2 تن را كشته، يك نفر را زخمي و مقدار هشت كيلوگرم طلا را به سرقت برده و از آن زمان تاكنون متواري بودند كه در 15 آذر ماه امسال دستگير شدند.
شهر دوگنبدان مركز شهرستان 120 هزار نفري گچساران در جنوب غربي كهگيلويه و بويراحمد قرار دارد.
خبرنگار: مريم صيادي** انتشار دهنده: سيد ولي موسوي
2082/6110