۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۲۲:۴۹
کد خبر: 82763877
T T
۰ نفر
نتايج هفته نخست رقابت هاي تنيس زير 13 سال غرب آسيا در كيش مشخص شد

كيش - ايرنا - نتايج رقابت هاي تنيس زير 13 سال غرب آسيا پنجشنبه شب در جزيره كيش مشخص شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا از محل بازي ها در مجموعه ورزشي المپيك جزيره كيش، هفته اول رقابت هاي قهرماني زير 13 سال در بخش پسران برگزار شد و تايم آل عزمه از سوريه مقام نخست را بدست آورد. همچنين يونس طلاور از ايران ، فادي بيدان از لبنان و آريو جوادي و امير علي قوام از ايران به ترتيب در جايگاه دوم تا پنج ايستادند.
هفته اول مسابقات قهرماني زير 13 سال دختران نيز با برتري ماريا وريدي از لبنان برگزار شد و در اين رده نيز مشكات الزهرا صفي، فاطمه سادات زنجاني، درسا چراغي چراغي و ماندگار فرزاني همگي از ايران به ترتيب در جايگاه دوم تا پنجم ايستادند.
هفته دوم اين رقابت ها از فردا جمعه 24 آذر ماه در جزيره كيش برگزار خواهد شد.
اين رقابت ها از 20 لغايت 28 آذر ماه سال جاري در دو بخش دختران و پسران به ميزباني جزيره كيش برگزار مي شود و در پايان تنيسورهاي برتر هر هفته براي حضور در تيم منتخب غرب آسيا انتخاب و پس از آن به مسابقات سطح 2 آسيا اعزام مي شوند.
شهرزاد شيخ صراف و توني آندروايچ به عنوان مربي و عباس خيلتاش به عنوان مدير فني در تيم هاي ملي در اين دوره از رقابت ها حضور دارند.
در اين دوره از رقابت ها 10 تنيسور دختر و 16 تنيسور پسر از كشورهاي سوريه، افغانستان، عراق، لبنان و ايران حضور دارند و به مدت 2 هفته در زمين هاي تنيس مجموعه المپيك جزيره كيش با يكديگر به رقابت مي پردازند.
اين رقابت ها از 20 لغايت 28 آذر ماه سال جاري در 2 بخش دختران و پسران به ميزباني جزيره كيش برگزار مي شود و در پايان تنيسورهاي برتر هر هفته براي حضور در تيم منتخب غرب آسيا انتخاب و پس از آن به مسابقات سطح 2 آسيا اعزام مي شوند.
سيد امير برقعي نماينده فدراسيون جهاني تنيس از كشورمان، ناظر اين رقابت‌هاست و امير مهدويان به عنوان سرداور و اميرحسين موسوي، شايسته رحمتي و لعيا خيام باشي نيز داوري اين رقابت ها را عهده دارند.
دور قبل اين رقابتها سال گذشته در كشور اردن برگزار شد.
جزيره كيش به دليل داشتن مجموعه ورزشي المپيك و شرايط آب و هوايي مناسب در فصل زمستان از پتانسيل مناسبي براي برگزاري اردوها و مسابقات ورزشي داخلي ، ملي و بين المللي برخوردار است.
سالانه بيش از يك ميليون و 700 هزار گردشگر داخلي و خارجي از اين جزيره مرجاني بازديد و از ظرفيت هاي مختلف طبيعي ،تفريحي و گردشگري آن استفاده مي كنند.
جزيره كيش با مساحت 91.5 كيلومتر مربع و جمعيتي حدود 40 هزار نفر در 18 كليومتري كرانه جنوبي ايران در محدوده شمالي آب هاي نيلگون خليج فارس واقع است و از نظر تقسيم بندي سياسي و اداري كشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد.
6993/7408
خبرنگار: اكبر بهاروند ** انتشار: محمد جهانگيريان