۲۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۸
کد خبر: 82769899
T T
۰ نفر
53 ساعت آموزش مسائل اجتماعي به دانش آموزان در جيرفت

جيرفت - ايرنا - مسئول اورژانس اجتماعي 123 شهرستان جيرفت گفت: اين اورژانس از ابتداي سال تحصيلي تاكنون 53 ساعت فعاليت آموزشي در مدارس شهرستان اين شهرستان ارائه كرده است.

معصومه صفوي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: آموزش هاي اورژانس اجتماعي در مقطع دبستان مدارس دخترانه و پسرانه شهرستان جيرفت برگزار شد.
وي تصريح كرد: آموزش خودمراقبتي، معرفي خط 123 اورژانس اجتماعي، آموزش پيشگيري از كودك آزاري و تعريف آسيب اجتماعي توسط كاركنان اورژانس اجتماعي شهرستان جيرفت به دانش آموزان ارائه شده است.
وي بيان كرد: هدف از آموزش در مدارس آشنايي دانش آموزان با اورژانس اجتماعي و خدمات اين مركز و همچنين آسيب ها و خود مراقبتي است.
مسئول اورژانس اجتماعي جيرفت خاطرنشان كرد: علاوه بر آموزش در مدارس، شركت در جلسات انجمن اوليه و مربيان نيز در دستور كار است كه طي اين مدت كاركنان اورژانس اجتماعي در 9 نشست شركت كردند و آموزش هاي لازم به والدين دانش آموزان ارائه شد.
مسئول اورژانس اجتماعي جيرفت خاطرنشان كرد: اين آموزش در سطح مدارس و انجمن اولياء و مربيان تا پايان سال تحصيلي جاري ادامه خواهد داشت.
وي گفت: مركز اورژانس اجتماعي به كنترل و كاهش بحران هاي فردي، خانوادگي و اجتماعي از طريق ارائه خدمات و اقدامات فوري به افراد در معرض آسيب و آسيب ديده اجتماعي مي پردازد.
صفوي افزود: كودكان كار و خياباني، كودكان آزار ديده، اقدام به خودكشي، زوجين متقاضي طلاق، زنان و دختران در معرض آسيب و آسيب ديده اجتماعي، دختران و پسران فراري جامعه هدف اورژانس اجتماعي است.
وي تصريح كرد : ارتقاء سطح دانش و آگاهي هاي لازم افراد در معرض آسيب و آسيب ديده، ارتقاء توانمندي هاي افراد در معرض آسيب و مداخله موثر به منظور كاهش جرايم و جلوگيري از تشديد بحران و آسيب هاي اجتماعي از اهداف راه اندازي اورژانس اجتماعي است.
وي به خدمات اجتماعي واحد سيار اورژانس اجتماعي 123 اشاره كرد و گفت: اطلاع رساني به افراد جامعه در زمينه برنامه ها و فعاليت هاي سازمان بهزيستي، شناسايي مناطق آسيب خيز، ارائه خدمات مددكاري اجتماعي و روانشناسي سرپايي و فوري در محل به افراد درمعرض آسيب ديده اجتماعي از كاركردهاي اين بخش است.
مسئول اورژانس اجتماعي جيرفت افزود: خط 123 با هدف مداخله تخصصي موثر به منظور كاهش جرائم و جلوگيري از تشديد بحران و آسيب هاي اجتماعي، ارائه راهنمايي لازم به منظور فعاليت هاي سازمان بهزيستي به گروه هاي هدف و ارجاع افراد نيازمند دريافت خدمات به واحدهاي خدمات اجتماعي سيار راه اندازي شده است.
وي با بيان اينكه تماس با اورژانس 123 رايگان است اظهار كرد: مردم مي توانند در صورت بروز هرگونه آسيب اجتماعي مانند كودكان و زنان آزار ديده، خودكشي، فرار از منزل، زوجين متقاصي طلاق، كودكان كار و خياباني، زنان و دختران در معرض آسيب و سالمندان و معلولان آزار ديده با شماره تماس 123 تماس برقرار كنند تا سريعا رسيدگي شود.
اورژانس اجتماعي براي پيگيري موضوعات اجتماعي از جمله همسرآزاري، كودك آزاري و خودكشي با شماره تلفن 123 فعاليت مي كند.
خبرنگار: هادي شفيعي مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسني*
7450/3029