۳ دی ۱۳۹۶، ۱۷:۱۸
کد خبر: 82774148
T T
۰ نفر
پرديس سينمايي اسلامشهر با قابليت اكران همزمان پنج فيلم افتتاح مي‌شود

تهران- ايرنا- اين‌روزها فضاي مجازي پر است از اين سوال كه درهاي تنها سينماي اسلامشهر كه دو سال است براي بازسازي بسته شده، كي به روي مردم باز خواهد شد؟ اين سوال وقتي رنگ دغدغه به خود مي‌گيرد كه بدانيم شهرستان اسلامشهر با داشتن بيش از 600 هزار نفر جمعيت فاقد سينماي فعال است و سينما فجر اسلامشهر كه حالا تبديل به يك پرديس سينمايي شده تنها نقطه اميد هنردوستان و علاقمندان به سينماست.

رئيس سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري اسلامشهر در گفت وگو با ايرنا، با بيان اين كه راه اندازي مجدد سينما مهمترين دغدغه مجموعه شورا و شهرداري نيز هست، از تكميل عمليات ساختماني در ماه‌هاي قبل سخن گفت و افزود: مدتهاست عمليات ساختماني سينما تكميل شده و حالا پرديس سينمايي فجر با 5 سالن آمادگي كامل براي ميزباني از شهروندان دارد.
رضا عظيمي، تنها علت عقب افتادن زمان شروع به كار سينما را تكميل امكانات ايمني مجموعه عنوان كرد و گفت: بعد از اتمام كار عمراني ساختمان كه توسط معاونت عمراني و با دقت زيادي انجام شد، كارشناسان آتش‌نشاني با توجه به آخرين دستورالعمل‌هاي موجود در زمينه ايمني ساختمان تاكيد داشتند كه بايد با همكاري معاونت عمراني به اجرا برسد.
وي ضمن تقدير از پيگيري‌هاي اعضاي محترم شوراي اسلامي شهر و با اشاره به اين كه جلساتي از سوي رئيس و اعضاي شوراي شهر براي رفع اين موضوع برگزار شده است، به نقش ويژه معاونت عمراني براي تكميل اين پروژه اشاره كرد و گفت: معاونت محترم عمراني مقدمات كار را آغاز كرده و آنطور كه گفته‌اند در كمترين زمان ممكن به اجرا خواهد رسيد.
عظيمي اضافه كرد: پس از تكميل ذكر شده بايد فرآيند دريافت مجوز اكران از طريق وزارت ارشاد و سازمان سينمايي را پيگيري كنيم كه با توجه به حمايت‌هاي انجام شده از سوي اين مجموعه براي تجهيز سينما، مطمئناً در كمترين زمان ممكن اين اتفاق نيز رخ مي‌دهد و شاهد بازگشايي تنها سينماي منطقه به روي مردم اسلامشهر خواهيم بود.
رئيس سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري اسلامشهر در بخش ديگري از سخنان خود به تشريح ويژگي‌هاي پرديس سينمايي فجر پرداخت و گفت: اين سينما سال 77 براي اولين بار به بهره‌برداري رسيد و در اواخر سال 94 عمليات اجرايي بازسازي آن و تبديل به پرديس سينمايي آغاز شد. هم‌اكنون اين مجموعه داراي 5 سالن اكران فيلم مجزا با ظرفيت‌هاي متغير است كه به ترتيب 35،36،46،50 و 291 صندلي گنجايش دارند.
به گفته اين مسئول فرهنگي شهرداري، استقبال اندك از برخي فيلم‌ها و امكان اكران طيف متنوعي از فيلم‌ها متناسب با سلايق مختلف، مهمترين دليل افزايش سالن‌هاي سينما بوده و شرايط مساعدي براي بهره‌مندي طيف هاي مختلف شهروندان را فراهم مي‌كند.
عظيمي كيفيت مطلوب صندلي‌ها و طراحي داخلي پرديس سينمايي را قابل توجه دانست و گفت: هم اكنون همه امكانات سرمايشي،‌ گرمايشي، تجهيزات اكران و پخش فيلم و ساير ملزومات سينما آماده و نصب شده كه قابل بهره برداري است و به محض دريافت مجوزهاي مربوطه از مراجع ذيصلاح مي‌توان درهاي سينما را به روي شهروندان گشود.
وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه چقدر احتمال دارد اداره امور سينما به بخش خصوصي واگذار شود، ‌گفت: طبق مصوبه شوراي اسلامي شهر واگذاري اين مجموعه پيش بيني شده است.

*توسعه فضاهاي ورزشي و ورزش‌هاي همگاني در دستور كار
هم‌اكنون شهرداري اسلامشهر يك مجموعه ورزشي بزرگ و چند زمين ورزشي در سطح شهر دارد كه اولويت اول ما بهسازي اين اماكن و اولويت بعدي نيز توسعه فضاهاي ورزشي شهر است.
رئيس سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري اسلامشهر با بيان اين مطلب، گفت: با حمايت و نگاه مثبت اعضاي محترم شوراي اسلامي شهر، هم اكنون مجموعه ورزشي امام خميني(ره) داراي يك زمين چمن و سه سالن ورزشي است كه سالن‌هاي آن يكي مخصوص رشته‌هاي توپي و يك سالن ديگر مخصوص رشته‌هاي غيرتوپي است.يك سالن ورزشي ويژه مسابقات نيز با 1300 صندلي در همين مجموعه ساخته وبه نام شهيد بيضايي مزين شده است كه بالاترين استانداردها را دارد .
وي با بيان اين كه به تازگي زمين چمن اين مجموعه به صورت اساسي بازسازي شده است،‌گفت: با همكاري ويژه اي كه سازمان منظر، سيما و فضاي سبز شهرداري به صورت كامل چمن و زيرسازي آن برداشته شد و از نو با زحمت فراوان خاكريزي، تسطيح و چمن جديد كشت شد و هم اكنون آماده بهره برداري براي مسابقات رسمي است. زمين شهداء شهرداري اسلامشهر هم به زودي و همزمان با فصل مناسب با همكاري سازمان فضاي سبز بازسازي خواهد شد تا چمن آن زمين هم براي بهره‌برداري ورزشكاران و مدارس فوتبال اسلامشهر آماده باشد.
وي همچنين از بازسازي و ترميم دو زمين چمن مصنوعي سطح شهر به عنوان يكي از برنامه‌هاي اصلي سازمان در ماه‌هاي آينده خبر داد و گفت: از زمين‌هاي چمن موجود در سطح شهر دو مورد آنها در اختيار اين سازمان است كه به زودي و طي مصوبه شوراي شهر و از طريق قانوني به بخش خصوصي واگذار خواهد شد.
عظيمي با اشاره به وجود برخي كاستي‌ها در پروژه نيمه كاره استخر اين مجموعه و همچنين سالن ورزشي تازه افتتاح شده شهيد بيضايي از برطرف شدن اين اشكالات خبر داد و گفت: سالن شهيد بيضايي در سيستم‌ تهويه، گرمايشي و سرمايشي و همچنين نور مشكلاتي داشت كه پيگيري‌هاي لازم براي رفع اين نواقص انجام شده و از اواسط دي‌ماه به صورت كامل آماده بهره‌برداري خواهد بود.
وي در ادامه پيرامون وضعيت موجود استخر در حال احداث داخل مجموعه ورزشي امام خميني(ره) گفت: كلنگ ساخت اين استخر در سال 89 بر زمين خورده و هم اكنون معاونت عمراني با بهره‌گيري از كارشناسان مرتبط به دنبال رفع نواقص و تكميل اين پروژه است و اميدوارم به زودي اين مجموعه نيز به پتانسيل هاي ورزشي منطقه اضافه شود.
عظيمي در ادامه با اشاره به شرح وظايف پيش‌بيني شده براي شهرداري و سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي كه عمدتاً با محوريت ورزش همگاني است، خاطرنشان كرد: هيات ورزش‌هاي همگاني شهرستان اسلامشهر كه زيرنظر شهرداري و اين سازمان اداره مي‌شوند هم اكنون فعاليت‌هاي ورزشي مناسبي در سطح شهر دارند به طوري كه بيش از 60هزار نفر از علاقمندان به ورزش‌هاي در اين مجموعه مشغول به فعاليت‌هاي ورزشي همگاني از جمله ورزش‌هاي صبحگاهي، عصرگاهي، پياده‌روي،‌ آمادگي جسماني و ساير شاخه‌هاي مرتبط هستند و در اعزام به مسابقات مختلف نيز همكاري‌هاي مناسبي با آنها صورت مي‌گيرد.

*ارتقاي خدمات فرهنگي با مشاركت بخش خصوصي
رئيس سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري اسلامشهر در بخش ديگري از اين گفت وگو، تعداد خانه‌هاي فرهنگ موجود در سطح شهر را 3 مركز و تعداد فرهنگسراهاي شهرداري را هم 3 مركز اعلام كرد و گفت: خانه‌هاي فرهنگ توحيد،‌ فدك و شهيد ندايي و فرهنگسراهاي استاد شهريار، ‌امام علي(ع) و قرآن و عترت هم اكنون در اختيار سازمان هستند كه فعاليت‌هاي فرهنگي، هنري و قرآني در آنها جريان دارد اما با مجوز شوراي اسلامي شهر به دنبال ارتقاي كيفيت خدمات اين مجموعه ها با كمك بخش خصوصي هستيم.
عظيمي در توضيح نحوه مشاركت با بخش خصوصي دراين زمينه گفت: براساس مصوبه شوراي اسلامي شهر، ‌خانه‌هاي فرهنگ مي‌توانند با طي فرآيند قانوني به بخش خصوصي واگذار شوند. در مجموع واگذاري خانه‌هاي فرهنگ مي‌تواند بدون ترديد باعث افزايش و بهبود كيفيت خدمات فرهنگي به شهروندان شود.
وي با بيان اين كه هم‌اكنون روند اين واگذاري‌ها در حال طي مراحل اداري و قانوني قرار دارد، از واگذاري بخشي از فرهنگسراها به بخش خصوصي نيز خبر داد.

*نقش مهم دارالقرآن در تربيت حافظان و قاريان قرآن
دارالقرآن شهرداري اسلامشهر سال 83 به بهره‌برداري رسيد و از همان زمان يكي از مهمترين ‌پايگاه‌هاي قرآن آموزي استان تهران به شمار رفته و نقش مهمي در تربيت خيل عظيم حافظان، قاريان و پژوهشگران قرآني ايفا كرده‌ است. هم اكنون طبق دستورالعمل بودجه سال 1396 كه توسط شوراي اسلامي شهر تصويب و ابلاغ شده است، مسئوليت اداره اين مجموعه برعهده سازمان فرهنگي شهرداري است.
عظيمي در ادامه افزود: پس از تحويل دارالقرآن به سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري، با توجه به اين كه ساختمان اين مجموعه به دليل گذشت چندين سال از عمر آن نيازمند رسيدگي‌هايي بود، تلاش‌هايي براي بهبود وضعيت و اصلاح كاستي‌ها صورت گرفت كه باعث بهتر شدن شرايط اين مجموعه شد.
عظيمي با بيان اين كه هم اكنون نزديك به 1600 قرآن آموز در دارالقرآن شهرداري اسلامشهر آموزش مي‌بينند،‌ گفت: اميدواريم با بهره‌گيري از مربيان مجرب در رشته‌هاي مختلف علوم قرآني شاهد شكوفايي هرچه بيشتر اين مجموعه قرآني باشيم.
وي همچنين از برگزاري محافل انس با قرآن كريم در سطح محله‌ها به عنوان يكي از برنامه‌هاي اين مجموعه در سال آتي خبر داد.

*خدمات اجتماعي شهرداري قوت مي‌گيرد
مساله متكديان، معتادان متجاهر و مشكلات از اين دست همواره يكي از دغدغه‌هاي مديريت شهري و ساير مسئولان محلي بوده و هست. به تازگي سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري اسلامشهر مسئوليت رسيدگي به اين حوزه را نيز برعهده گرفته و اميد مي‌رود با اين كار شاهد قوت گرفتن فعاليت‌هاي اجتماعي شهرداري باشيم.
رئيس اين سازمان درباره اين تصميم گفت: از تاريخ اول آبان‌ماه سال جاري اين مسئوليت به سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري واگذار شده و ما نيز با بهره‌مندي از روش‌هاي گذشته كه معاونت خدمات شهري زحمات زيادي در اين بخش كشيده و برنامه‌هاي مطلوبي را نيز ارائه و اجرا كرده‌ است، در هماهنگي كامل با همه دستگاه‌هاي متولي مانند بهزيستي، ‌نيروي انتظامي و محوريت فرمانداري درحال تدوين ساز و كار مناسبي براي ارائه خدمات شايسته در اين بخش هستيم.
عظيمي، تاسيس سامان‌سرا و خانه‌هاي مهرباني را يكي از نيازهاي مهم در اين زمينه دانست و گفت: از سامان‌سرايي كه در اسلامشهر قرار دارد، 50 سهميه متعلق به شهرداري اسلامشهر است كه اگر شهرداري اقدامات مناسب و به موقعي انجام دهد در آينده وضعيت رسيدگي به مددجويان اسلامشهري نيز دچار تغييرات اساسي مي‌شود.
شهرستان اسلامشهر در جنوب‌غربي استان تهران قرار دارد و بيش از 600 هزار نفر جمعيت در آن سكونت دارند.
*براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
خبرنگار: اكبركريمي**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7251/1109//1348
۰ نفر