۵ دی ۱۳۹۶، ۹:۵۲
کد خبر: 82775739
T T
۰ نفر
برگزاري جشنواره و نمايشگاه غذاهاي سنتي و دست ساخته هاي سوادآموزان در سنندج

سنندج - ايرنا - جشنواره و نمايشگاه غذاهاي سنتي و آثار و دست ساخته هاي سواد آموزان مركز يادگيري محلي حسن آباد سنندج روز سه شنبه همزمان با سومين روز از هفته سوادآموزي برپا شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در اين جشنواره علاوه بر عرضه انواع غذاهاي سنتي، آثار و دست سازه سواد آموزان شامل كلاش، فرشينه، گليم، كريستال، بافندگي و خياطي به معرض نمايش گذاشته شده است.
معاون سواد آموزي آموزش و پرورش كردستان در حاشيه اين جشنواره با اشاره به اهميت سواد در جامعه گفت: با تلاش هاي انجام شده از سوي نهضت سوادآموزي، امروز بيش از 81 درصد مردم استان با سواد هستند و در چهار دهه گذشته به صورت ميانگين هر سال 12.5 درصد اقشار بيسواد در استان با سواد شده اند.
رمضان يوسفي با اشاره به آسيب هاي ناشي از بيسوادي، دور بودن از برنامه ريزي و عدم توانايي در اداره اقتصاد خانواده را از آسيب هاي بيسوادي دانست و افزود: اداره خانواده، بهداشت و سلامت خانواده با سواد رابطه تنگاتنگ دارد.
وي به ويژگي هاي مراكز يادگيري نيز اشاره كرد و يادآور شد: ورود به فعاليت هاي اجتماعي، آموزش سواد، آموزش مهارت هاي اساسي زندگي، آموزش مهارت هاي اجتماعي، آموزش حقوق شهروندي و حرفه آموزي از جمله ويژگي هاي اين مراكز است.
معاون سوادآموزي آموزش و پرورش كردستان با تاكيد بر ضرورت تجهيز مراكز يادگيري به امكانات مورد نياز، ابراز اميدواري كرد در آينده نزديك شاهد راه اندازي مراكز يادگيري محلي در ساير نقاط استان و مركز باشيم .
هفتم دي سالروز تشكيل نهضت سواد آموزي به فرمان امام خميني (ره) بنيانگذار كبير جمهوري اسلامي ايران در سال 1358 است به همين مناسبت از دوم تا هشتم دي به عنوان هفته نهضت سواد آموزي نامگذاري شده است.
خبرنگار: افسانه گلباغي**انتشار: مجيد سليماني
7348/9102