ثبت  1819 تماس مردمی در سامانه سامد در هرمزگان

بندرعباس- ایرنا - معاون ارتباطات مردمی سامد اداره كل بازرسی استانداری هرمزگان گفت: یك هزار و 819 مورد تماس مردمی از طریق سامانه سامد (سامانه الكترونیك مردم و دولت) در 9 ماه ابتدایی امسال در این استان ثبت شد.

به گزارش ایرنا، محمد رضا پاكروان شامگاه سه شنبه در نشست با خبرنگاران در تشریح عملكرد 9 ماه ابتدایی این سامانه درهرمزگان افزود: از این تعداد، یكهزار و 143 تماس پس از ارجاع به دستگاه های اجرایی مربوطه در هرمزگان، مورد پیگیری قرار گرفته و به نتیجه رسیده است.
وی بیان داشت: در این مدت، 7 دستگاه اجرایی به همراه مدیران كل و معاونان شان در مركز سامانه الكترونیكی ارتباط مردم و دولت در بندرعباس حضور یافته و پاسخگوی تماس ها و مشكلات مردمی بوده اند.
معاون ارتباطات مردمی سامد اداره كل بازرسی استانداری هرمزگان یاد آورشد: طبق برنامه زمان بندی شده، باید هرهفته یك دستگاه اجرایی برای پاسخگویی به درخواست های مردمی در مركز سامد در بندرعباس حاضر شوند.
پاكروان با اشاره به اینكه روزانه بین 80 تا 120 تماس مردمی در این سامانه به ثبت می رسد، گفت: یك هفته تا 10 نیز به درخواست های مردمی رسیدگی و پاسخ داده می شود.
وی خاطرنشان كرد: امروز در یك نشستی 2 ساعته با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشكی هرمزگان به حدود 15 تماس و درخواست مردمی در استان پاسخ داده شد.
این مسئول در پایان ابراز داشت: درخواست های مردمی با شماره تلفن 111 به دستگاه های اجرایی مربوطه ارجاع داده می شود.
مركز سامد به عنوان یك ساختار توانمند به طور عملی بستر وسیعی جهت دریافت شكایات، انتقادات، پیشنهادات و ایده های مردمی و نیز رسیدگی و پاسخگویی به آنها را با رعایت صرفه جویی در هزینه های زمانی و مالی فراهم كرده است.
یكی از مجاری سامانه یكپارچه ارتباط مردم با دولت (سامد) درسراسركشو سامانه تلفنی 111 است كه مردم هرمزگان در هر نقطه از استان می توانند پیشنهاد، انتقاد، گزارش، طرح ها و ایده ها، شكایات و درخواست های خود را با كارشناسان این سامانه مطرح و پیگیری كنند.
هدف از راه اندازی این سامانه افزایش مشاركت مردمی در نظارت همگانی و تقویت و تثبیت اعتماد مردم به دولت، افزایش رضایت مردم ازطریق ارتقاء كیفیت پاسخگویی دستگاه ها و سازمان ها، تمركز زدایی در رسیدگی به مطالبات مردم، ایجاد هماهنگی، وحدت رویه و مدیریت یكپارچه امور ارتباطات مردمی، افزایش سرعت در رسیدگی با بهره گیری از سیستم سامد و ضریب نفوذ الكترونیكی ارتباطات مردمی در كشور است.
7195/7408
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در كانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com