۹ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۴۶
کد خبر: 82780220
T T
۰ نفر
ارتش و كمیته های مردمی یمن پهپاد ائتلاف سعودی را سرنگون كرد

تهران - ایرنا - یك مقام نظامی یمنی از سرنگون شدن یك پهپاد شناسایی ائتلاف سعودی در شهر مرزی 'حرض' در استان 'حجه' توسط یگان دفاع هوایی ارتش و كمیته های مردمی یمن خبر داد.

به گزارش شبكه خبری 'المیادین'، این منبع نظامی گفت كه یگان دفاع هوایی ارتش و كمیته های مردمی یمن صبح امروز شنبه) پهپاد شناسایی ائتلاف سعودی را در شهر مرزی حرض در استان حجه در غرب یمن هدف قرار داده و آن را سرنگون كرد.
این شبكه به نقل از بیانیه وزارت دفاع یمن تاكید كرد كه همچنین در حمله نیروهای ارتش و كمیته های مردمی یمن به مواضع متجاوزان عربستانی و نیروهای طرفدار 'عبد ربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی در روستای 'الخل' در حومه شهر 'جیزان' در خاك عربستان، شمار زیادی از نظامیان سعودی و مزدوران آنها كشته و شمار دیگری زخمی شدند.
خبرنگار المیادین گزارش داد كه در حمله هوایی صبح امروز ائتلاف سعودی به مزرعه ای در شرق منطقه 'قطابه' در شهر 'الخوخه' در جنوب استان 'الحدیده' در غرب یمن، 10 زن كشته شدند.
این در حالی است كه وزارت بهداشت یمن دیشب (جمعه شب) اعلام كرد كه طی دو هفته گذشته دهها حمله هوایی متجاوزان ائتلاف سعودی به شهرهای یمن از جمله 'صعده'، 'صنعا' و الحدیده علاوه بر انهدام مراكز بهداشتی 136 كشته بر جا گذاشت.
ائتلاف عربی - آمریكایی به سركردگی عربستان از ششم فروردین سال 94 تاكنون یمن را مورد تجاوز زمینی، هوایی و دریایی قرار داده كه بر اثر آن بیش از 13 هزار شهروند یمنی شهید و هزاران نفر دیگر نیز زخمی شده اند.
خاورم** 1453**1651
مترجم** آمنه دهقان-انتشاردهنده:مسعودجعفریان
۰ نفر