۱۳ دی ۱۳۹۶، ۱۷:۰۸
کد خبر: 82784966
T T
۰ نفر
تعميرات كارخانه پشم شيشه شيراز هر چه زودتر پايان يابد

شيراز- ايرنا- استاندار فارس با اشاره به اينكه محصولات كارخانه پشم شيشه شيراز داراي بازار مناسب فروش است، گفت: تعميرات اين واحد توليدي بايد هر چه زودتر پايان يابد زيرا توقف در توليد موجب از دست دادن بازار محصولات خواهد شد.

به گزارش ايرنا اسماعيل تبادار، چهارشنبه در بازديد از كارخانه پشم شيشه شيراز افزود: اين كارخانه با مشكلات بيمه اي و مالياتي مواجه نيست بنابراين بايد توقف موقت فعاليت اين كارخانه كه به دليل تعميرات است با سرعت به اتمام رسد و اين واحد توليدي باتلاش و همت دو چندان دست اندركاران همچنان فعال و چراغ اشتغال، كارآفريني و توليد در آن پر فروغ باشد.
وي بيان داشت: پس از به انجام رسيدن تعميرات و شروع فعاليت مجدد اين كارخانه بايد با بهره گرفتن از همه ظرفيت كارخانه، خط توليد آن فعال شود و براي از دست ندادن بازار فروش، محصولات توليدي آن در همه انبارها و حتي سوله هاي منطقه ويژه اقتصادي ذخيره شود.
استاندار فارس، با تاكيد بر اينكه رعايت مسايل زيست محيطي بايد در كنار همه مسايل از جمله توليد مورد توجه قرار گيرد، ابراز اميدواري كرد كه جا به جايي كارخانه پشم شيشه به منطقه ويژه اقتصادي تا سال 97 انجام شود.
وي، همچنين درباره تغيير كاربري زمين كارخانه فعلي پشم شيشه شيراز گفت: در صورت اينكه اين كارخانه به سرعت در منطقه ويژه اقتصادي فعال شود و زمينه اشتغال و كارآفريني در استان را فراهم كند، همكاري هاي لازم براي تغيير كاربري اين زمين نيز انجام خواهد شد.
تبادار، از همه دستگاه هاي ذي ربط از جمله آب، برق و گاز خواست اقدامات لازم براي تكميل و راه اندازي كارخانه پشم شيشه در منطقه ويژه اقتصادي شيراز را در دستور كار قرار دهند.

** نويد انتقال كارخانه پشم شيشه به خارج شيراز در سال 97
رئيس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان فارس نيز دراين بازديد گفت: كارخانه پشم شيشه شيراز تا 2 ماه آينده در حال
مرمت و نوسازي (اورهال) است و پس از آن با همكاري بانك صنعت و معدن، تلاش هيات مديره و مساعدت هاي لازم از طريق استانداري و مديران ذي ربط دستگاه هاي اجرايي، با انگيزه و توان لازم روند توليد خود را از سر مي گيرد.
علي همتي بيان كرد: با توجه به نياز مبرم بازارهاي داخلي و خارجي به توليدات كارخانه پشم شيشه شيراز اين كارخانه همچنان به فعاليت هاي اقتصادي و توليدي خود پُر توان ادامه مي دهد.
وي ادامه داد: ضروري است مديريت اين واحد توليدي نيز با انگيزه و قدرت كامل براي افزايش توليد و شتاب بخشيدن به موضوع انتقال مجموعه به منطقه ويژه اقتصادي شيراز، گام هاي اساسي بردارند.
همتي اضافه كرد: پيشرفت فيزيكي مكان جديد كارخانه پشم شيشه شيراز در منطقه ويژه اقتصادي قابل ملاحظه است اشد و تا پايان سال 97 با انتقال تجهيزات و ماشين آلات اين كارخانه به اين منطقه، با بهره گرفتن از نيروي انساني بيشتر، افزايش توليد و توسعه صادرات به كار خود ادامه مي دهد.
كارخانه پشم شيشه شيراز هم اينك به علت تعميرات متوقف شده است و اين تعميرات قرار است تا 45 روز آينده پايان يابد. همچنين مقرر شده ساختمان جديد كارخانه پشم شيشه در منطقه ويژه اقتصادي شيراز تا سال 97 به اتمام رسد و اين واحد توليدي كه در حال حاضر در ورودي غربي شيراز در منطقه احمد آباد اين شهر قرار دارد به منطقه ياد شده انتقال يابد.
شركت پشم شيشه ايران از سال 1343خورشيدي در تهران و از سال 1357در شهرك احمدآباد شيراز فعاليت خود را آغاز كرد. ظرفيت اسمي اين كارخانه كه سازنده عايق هاي رطوبتي (پشم شيشه) و محصولات موسوم به ايزوگام است در شيراز 9 هزار تن در سال و ظرفيت واقعي آن سالانه بيش از هشت هزار تن پشم شيشه است و زمينه اشتغال بيش از 200 نفر به صورت مستقيم را فراهم كرده است.
نبي الله مرادي، سرپرست پيشين اداره كل محيط زيست فارس، بيست و دوم آذرماه 96 در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: مديران شركت پشم شيشه ايران در كارگروه كاهش آلودگي هواي شيراز بر اساس برنامه زمان بندي كه خودشان ارايه كردند متعهد شدند تا پايان سال 96 فعاليت كارخانه را در محل فعلي تعطيل و آن را به منطقه ويژه اقتصادي شيراز منتقل كنند كه اين مساله در كارگروه كاهش آلودگي هواي شيراز به تصويب رسيد.
او گفت: بنابراين برپايه مصوبه كارگروه كاهش آلودگي هواي شيراز، كارخانه پشم شيشه تا پايان سال 96 بايد به منطقه ويژه اقتصادي شيراز منتقل شود و فعاليت خود را در محل فعلي تعطيل كند.
وي اظهار كرد: براساس بازرسي كه از منطقه ويژه اقتصادي شيراز داشتيم، ساخت كارخانه جديد شركت پشم شيشه پيشرفت خوبي دارد كه اميدواريم مسئولان اين كارخانه اين بار به وعده خود براي جا به جايي عمل كنند.
مدير منابع انساني، برنامه ريزي و توسعه شركت و كارخانه پشم شيشه ايران واحد شيراز، هم روز بيست و ششم آذرماه بيان كرد: ‌مديرعامل پيشين اين شركت در كارگروه كاهش آلودگي هواي شيراز متعهد به جابه جايي كارخانه پشم شيشه تا پايان سال 96 شده بود اما به دليل اينكه تسهيلات و امكانات تامين نشده، انتقال اين كارخانه به منطقه ويژه اقتصادي شيراز تا پايان سال جاري مقدور نخواهد بود.
حميدرضا سمتي، پيرامون پيش بيني زمان بندي مورد نياز براي انتقال كارخانه اظهار داشت: چيزي كه مشخص است اين موضوع است كه تا پايان سال 96 نمي توان كارخانه را در مكان فعلي خاموش كرد، ولي تلاش خواهيم كرد تا پايان سال 97عمليات انتقال كارخانه انجام شود.
وي اضافه كرد: مهمتر از مشخص كردن زمان بندي براي انتقال كارخانه ،تامين هزينه و اعتبار لازم براي انجام عمليات جابه جايي است و بودجه مورد نياز براي انتقال كارخانه پشم شيشه و خريد تجهيزات جديد حدود 340 ميليارد ريال است كه تا كنون هزينه هاي مورد نياز براي عمليات جابه جايي از منطقه شهري به منطقه ويژه از هزينه هاي جاري شركت صورت گرفته است.
9873 / 6118
خبرنگار: محمد امين افشار پور ** انتشار دهنده: پرويندخت پاردسويي شيرازي