گردشگری كهگیلویه و بویراحمد با فضاهای اقامتی جدید دگرگون می‌شود

یاسوج- ایرنا- استاندار كهگیلویه و بویراحمد گفت: فضاهای اقامتی و هتل‌های در دست‌ساخت یكی از پیش‌زمینه‌های اصلی جذب گردشگر است كه بهره برداری از آنها سبب دگرگونی وضعیت این صنعت در استان می‌شود.

به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی، استاندار كهگیلویه و بویراحمد به همراه غلام محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس و برخی مسئولان روز جمعه از چهار طرح گردشگری یاسوج شامل هتل چهار ستاره و مجتمع تفریحی گردشگری پارك آبی، پارك اسكان یاسوج، موزه یاسوج و مجموعه فرهنگی ورزشی باقری بازدید كرد.
هم‌اینك بیش از 20 طرح گردشگری در كهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست.
احمدی با اشاره به روند مطلوب این طرح‌ها بیان كرد: همه ما مكلف هستیم اقدامات لازم برای تسریع و تكمیل طرح‌های گردشگری را مهیا كنیم.
استاندار كهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این استان از میراث فرهنگی و تاریخ كهنی برخوردار بوده كه اشاعه، حفظ و معرفی آن‌ها بر توسعه استان تأثیر بسزایی دارد.
وی افزود: موزه یاسوج 87 درصد پیشرفت فیزیكی دارد و پیش‌بینی می‌شود تا نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری برسد.
احمدی تصریح كرد: این موزه در ایجاد فرصت شغلی، در نگهداری و حفظ میراث فرهنگی و تاریخی این استان تأثیرگذار است.
این موزه ظرفیت نگهداری حدود هشت هزارشی تاریخی را دارد.
در سفر مردادماه سال گذشته هیات دولت به این استان 50 میلیارد ریال برای تكمیل و بهره‌برداری كامل این طرح مهم فرهنگی اختصاص یافت.
استاندار كهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: هتل چهار ستاره و مجتمع تفریحی گردشگری پارك آبی با زیربنای 9 هزار و 200 مترمربع محل تأمین اعتبار بانك گردشگری از منابع صندوق توسعه بوده است.
وی عنوان كرد: پارك اسكان یاسوج به مساحت 12 هزار مترمربع دارای فضاهایی شامل آلاچیق، سكوی نشیمن و سرویس بهداشتی است.
احمدی گفت: پیش‌بینی تكمیل این طرح حدود 4 میلیارد ریال بوده و در دهه فجر افتتاح خواهد شد.
كهگیلویه و بویراحمد با داشتن 250 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبركه و مواهب طبیعی چشم‌نواز مكانی مناسب برای مسافران و گردشگران در ایام مختلف سال است.
حرم بی‌بی حكیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلال دان، رود رونه، آبشار كمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت، بارگاه امام‌زاده سید محمود كهگیلویه و سد كوثر از مهم‌ترین جاذبه‌های كهگیلویه و بویراحمد است.
این استان با بیش از 15 هزار كیلومترمربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.
افزون بر 2 هزار و 600 اثر تاریخی در كهگیلویه و بویراحمد وجود دارد كه از این تعداد 750 مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
یك‌میلیون و 564 هزار و 484 نفر مسافر و گردشگر در تعطیلات نوروز سال جاری از مناطق و جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی این استان دیدن كردند.
امسال 3 میلیون گردشگر و مسافر از كهگیلویه و بویراحمد دیدن كردند.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: سید ولی موسوی
9868/6110