۱۷ دی ۱۳۹۶، ۱۹:۵۸
کد خبر: 82788703
T T
۰ نفر
فاز 2 پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان سال جاری بهره برداری می شود

بندرعباس - ایرنا - رئیس كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: فاز 2 پالایشگاه میعانات گازی نفت ستاره خلیج فارس با برنامه ریزی های صورت گرفته و تلاش سازنده آن تا پایان سال جاری بهره برداری شده و میزان تولید بنزین آن به 2 برابر می رسد.

فریدون حسنوند شامگاه یكشنبه در حاشیه بازدید از پالایشگاه ستاره میعانات گازی نفت ستاره خلیج فارس در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: احداث این پالایشگاه یكی از افتخارهای بسیار بزرگ جمهوری اسلامی محسوب می شود كه تكمیل آن تاثیر بسزایی در كاهش واردات و خروج ارز از كشور خواهد داشت.
وی ادامه داد: با ورود فاز 2 به مدار تولید بنزین، میزان تولید به 2 برابر مقدار كنونی می رسد و در حال حاضر 6هزار نفر برای تكمیل فاز 2 در حال تلاش هستند.
رئیس كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر پالایشگاه ستاره خلیج فارس 20 میلیون لیتر محصول در روز تولید می كند كه 12 میلیون لیتر آن بنزین یورو 4 و یورو پنج است و بقیه محصول شامل گازوئیل و ال پی جی می شود.
پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان نخستین پالایشگاه طراحی شده بر اساس خوراك میعانات گازی با ظرفیت 360 هزار بشكه در روز شامل واحدهای تقطیر، تصفیه گاز مایع، تبدیل كاتالیستی، تصفیه نفتا، ایزومریزاسیون، تصفیه نفت سفید و نفت گاز با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت در كنار پالایشگاه فعلی بندرعباس ساخته و در حال تكمیل است.
حسنوند در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه اعضای این كمیسیون برای سفر به جزیره قشم اشاره كرد و ابراز داشت: اعضای كمیسیون بازدیدی از شركت فلات قاره انجام می دهند و مسائل و مشكلاتی كه رئیس این شركت در كمیسیون انرژی مطرح كرده را از نزدیك مورد بررسی قرار می دهند.
وی اضافه كرد: مدیران پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس و فلات قاره به صورت مجدد به كمیسیون انرژی دعوت می شوند و هم چنین گزارش این سفر به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.
وی تاكید كرد: گزارش این بازدیدها به هیات رئیسه مجلس ارائه می شود و اگر لازم باشد در كمیسیون تلفیق و صحن علنی كمك می كنیم كه بخشی از مشكل ها رفع شود.
اعضای كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به منظور بازدید از پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس عصر امروز یكشنبه وارد بندرعباس مركز استان هرمزگان شدند.
3219/7408
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: محمد جهانگیریان
۰ نفر