۱۸ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۳۶
کد خبر: 82789359
T T
۰ نفر
پرداخت 60 میلیارد ریال بیمه بیكاری در كهگیلویه و بویراحمد

گچساران - ایرنا -مدیركل تأمین اجتماعی كهگیلویه و بویراحمد گفت:60 میلیارد ریال بیمه بیكاری به بیمه شدگان این سازمان امسال در استان پرداخت شد.

عباس نورمحمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان مقرری پرداختی به 551 بیكار كارگاه‌های این استان پرداخت شد.
وی بیان كرد: بیش از 13 هزار كارگاه در این استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی است.
نورمحمدی تصریح كرد: 22 هزارو 296 مورد بازرسی امسال از كارگاه‌های مشمول تأمین اجتماعی این استان انجام و مسائل و مشكلات حوزه بیمه‌ای این واحدها مورد رسیدگی قرار گرفت.
وی ابراز كرد: به‌طور میانگین ماهانه 280 میلیارد ریال بابت تعهدات بلند مدت و كوتاه مدت و نیز درمان مستقیم و غیرمستقیم برای بیمه شدگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی استان هزینه و پرداخت می‌شود.
نورمحمدی تعداد مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی كهگیلویه و بویراحمد را بیش از 11 هزار خانوار ذكر كرد.
مدیركل تأمین اجتماعی كهگیلویه و بویراحمد آمار كارگران ساختمانی زیر پوشش خدمات سازمان تأمین اجتماعی را ١٢ هزار نفر عنوان كرد.
نورمحمدی گفت: هفت درصد حق بیمه كارگران ساختمانی توسط شخص بیمه شده پرداخت و 20 درصد باقیمانده از محل صدور پروانه‌های ساختمانی تأمین می‌شود.
وی ادامه داد: كارگران تحت پوشش این نوع بیمه از دفترچه خدمات درمانی، بازنشستگی، ازكارافتادگی و سایر مزایای مندرج در قانون تأمین اجتماعی بهره مند می‌شوند.
بیش از 43 درصد جمعیت حدود 713 هزار و 52 نفر این استان معادل 320 هزار نفر زیر پوشش تأمین اجتماعی استان بوده و از خدمات و حمایت‌های آن برخوردارند.
طبق آمار سازمان تأمین اجتماعی هم اكنون افزون بر 53 درصد از جمعیت كشور زیر پوشش حمایتی سازمان تأمین اجتماعی است كه این رقم در كهگیلویه و بویراحمد 10 درصد كمتر از نرخ كشوری است.
خبرنگار: مریم صیادی** انتشار دهنده: علیزاده
2082/1662