۲۳ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۲۲
کد خبر: 82793956
T T
۰ نفر
جاده زنجان - دندي - تخت سليمان تا سه سال آينده به بهره برداري مي رسد

زنجان - ايرنا - مدير ساخت و توسعه راه هاي اداره كل راه و شهرسازي استان زنجان گفت: هم اكنون پروژه زنجان - دندي - تخت سليمان 30 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و اين پروژه طبق برنامه تا سه سال آينده به بهره برداري مي رسد.

مسعود بيات منش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: جاده زنجان - دندي- تخت سليمان 128 كيلومتر طول دارد كه اجراي 35 كيلومتر از 90 كيلومتري كه در حوزه دندي قرار دارد به پايان رسيده است.
وي يادآورشد: اين جاده كوهستاني به دليل كم عرض بودن از جمله جاده هاي حادثه خيز استان بشمار مي رود و از طرفي تردد كاميون ها نيز در اين جاده به نسبت ديگر جاده ها بيشتر است.
بيات منش اظهار كرد: 55 كيلومتر از اين بخش پروژه باقيمانده كه به زودي از طريق مناقصه به پيمانكاران واگذار خواهد شد.
وي افزود: تاكنون براي اجراي 35 كيلومتر اين جاده 50 ميليارد تومان هزينه شده كه از اين ميزان حدود 15 كيلومتر چهار خطه احداث شده و مابقي آن راه اصلي است.
مدير ساخت و توسعه راه هاي اداره كل راه و شهرسازي استان زنجان ادامه داد: حدود 85 ميليارد تومان براي رقم 2 قراردادهاي اين پروژه مورد نياز است كه تا دندي را شامل مي شود و اولويت ديگر دندي تا تخت سليمان را شامل مي شود كه در سال هاي آينده انجام خواهد شد.
اين مسئول ادامه داد: در مجموع اين اداره كل اجراي پروژه هاي متعدد راهسازي را در برنامه كاري خود قرار دارد و خروجي اين كار اين خواهد شد كه در چهار سال آينده جاده زنجان تا دندي در سطح بالايي ايجاد خواهد شد و علاوه بر آن 50 كيلومتر از مسير زنجان تا بيجار تقريبا تا ايجرود حد فاصل كارخانه سيمان بزرگراه خواهد شد.
بيات منش افزود: مسير زنجان تا بيجار 70 كيلومتر حوزه استحفاظي زنجان را شامل مي شود و اولويتي كه وجود دارد اين است كه 40 كيلومتر آن تا روستاي زرين آباد كه ترافيك بالايي دارد، بزرگراه خواهد شدكه تا سال بعد به پايان مي رسد.
به گفته وي، طول اين جاده تا زرين آباد 36 كيلومتر است و تا كنون 40 ميليارد تومان براي آن هزينه شده است و در ادامه 40 ميليارد تومان ديگر نيز هزينه خواهد شد.
وي خاطر نشان كرد: با انجام اين كار مشكل جاده بيجار برطرف خواهد شد و از زنجان تا تاكستان نيز چهار خطه مي شود و اولويت ديگر اين اداره كل به سه راهي سلطانيه ورودي شهر ارتباط دارد كه ترافيك بالايي دارد و تا سال بعد اين حوزه نيز به بزرگراه تبديل مي شود.
به گزارش ايرنا، هم اكنون پنج هزار و 650 كيلومتر راه مواصلاتي در استان زنجان وجود دارد كه چهار هزار و 100 كيلومتر آن راه روستايي و يكهزار و 550 هزار كيلومتر آن راه هاي اصلي، فرعي، بزرگراه و آزاد راه را شامل مي شود.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامي ** انتشار: رويا رفيعي