۲۴ دی ۱۳۹۶، ۱۵:۵۴
کد خبر: 82795573
T T
۰ نفر
دانش آموزان نخبه كردستانی مورد حمایت مادی و معنوی قرار می گیرند

سنندج - ایرنا - رئیس بنیاد نخبگان كردستان گفت: دانش آموزان نخبه كردستانی در بنیاد خیریه حمایت از استعدادهای برتر استان مورد حمایت های مادی و معنوی قرار می گیرند.

رحمت صادقی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: این بنیاد خیریه از تابستان امسال در راستای حمایت از دانش آموزان و دانشجویان مستعد و توانمند و شناسایی و تشویق وقف كنندگان، خیرین، نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی و جلب حمایت مالی آنها و فرهنگ سازی به منظور مشاركت خیرین در حوزه علم و فناوری تشكیل شده است.
وی با بیان اینكه این بنیاد با كمك تعدادی از اساتید برجسته استان تشكیل شده است، افزود: تاكنون 65 نفر از دانش آموزان برتر استان به عضویت این بنیاد حمایتی درآمده اند.
رئیس بنیاد نخبگان كردستان تاكید كرد: در این بنیاد، حمایت از دانش آموزان مستعد و توانمند در قالب اعطای جایزه های دانش آموزی است كه حمایت ماهیانه تحصیلی یكی از آنها به شمار می رود و برای آن هم شیوه‌ نامه‌ تدوین شده است.
صادقی یادآور شد: تمامی حمایت‌ها و تسهیلات این بنیاد در قالب جایزه های دانش آموزی و دانشجویی است تا ضمن حفظ عزت نفس، باعث تقویت حس نوع دوستی و ایجاد انگیزه در میان آنان باشد.
به گفته وی، افراد خیر و نیكوكاری كه تمایل داشته باشند می‌توانند حمایت‌های خود را در قالب این جوایز به طور كامل به افراد خاص واجد شرایط اعطا كنند.
رئیس بنیاد نخبگان كردستان با بیان اینكه بنا داریم برای شناسایی دانش آموزان مستعد نیازمند این طرح را از مدارس نواحی یك و 2 سنندج و بصورت آزمایشی شروع كنیم، گفت: از روسا و معلمان این نواحی انتظار می رود كه نسبت به شناسایی این دانش آموزان بویژه در مدارس حاشیه شهر اقدام كند.
بنیاد نخبگان استان كردستان با پیگیری مسئولان استان و بنیاد ملی نخبگان درتاریخ اردیبهشت سال 90 فعالیت رسمی خود را آغاز كرد، شناسایی، پشتیبانی و تلاش برای شكوفایی استعدادهای برتر و نخبگان استان با ایجاد بستر قانونی لازم از مهمترین رسالت های این بنیاد در استان است.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: مجید سلیمانی
7348/9102