بیش ازیك هزارمیلیارد ریال كمك فنی اعتباری به كرمانشاه اختصاص می یابد

كرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری كرمانشاه با تاكید بر اینكه كمك های فنی اعتباری باید در راستای اشتغال زایی جذب شود، گفت: یك هزار و 160 میلیارد ریال كمك های فنی اعتباری در سال جاری به دستگاه های اجرایی استان اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا رحیمی روز یكشنبه در جلسه تعیین تكلیف تسهیم (سهم بندی كردن) كمك های فنی و اعتباری در سرسرای جلسات معاونت اقتصادی استانداری كرمانشاه افزود: همه دستگاه های اجرایی و اقتصادی باید تلاش كنند تا همه منابع و اعتبارات فنی و اعتباری جذب شود تا از آن در راستای ایجاد اشتغال استفاده شود.
او یادآور شد، دستگاه های اجرایی باید حدود 10 برابر این رقم را به صورت تسهیلات از بانك ها دریافت كنند و به بخش های تولیدی و اشتغالزا استان اختصاص دهند.
وی اظهار كرد: كمك های فنی اعتباری این كاركرد را دارد كه حداكثر تا 9 درصد به سود 18 درصدی تسهیلات تخفیف دهد كه براساس كسب و كارها متفاوت خواهد بود.
رحیمی در مورد سهم اعتبارات فنی و اعتباری استان نیز گفت: ردیفی برای اعتبارات فنی و مهندسی به صورت مستقل وجود ندارد چرا كه این حوزه در دل دستگاه های اداری قرار دارد و بودجه براساس دستگاه ها تعیین می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری كرمانشاه در حاشیه این جلسه همچنین به خبرنگار ایرنا گفت: در این جلسه سه محور مورد بررسی قرار گرفت كه وضعیت منابع موجود برای كمك های فنی اعتباری در استان، چارچوب قوانین كمك های مرتبط و نكات ضعف و قوت در بحث منابع فنی و اعتباری از آن جمله است.
رحیمی با بیان اینكه در این جلسه سهمیه هایی برای حوزه های مختلف در نظر گرفته شده است، افزود: كل اعتبارات از منابع ارتقای شاخص ها، مصوبات سفر مقام معظم رهبری، كمیته برنامه ریزی شهرستانها یك هزار و 160 میلیارد ریال است كه میزان دقیق سهمیه هر دستگاه در جلسات آتی مشخص می شود.
رحیمی با بیان اینكه قسمت اصلی تقسیم منابع برای سه ارگان اصلی كشاورزی، صنعت و معدن و تجارت و گردشگری انجام شده است، افزود: سهمیه بقیه دستگاه های اجرایی كه در حوزه اشتغال تعهداتی دارند به اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی اختصاص می یابد، همچنین طرح های دانش بنیان باید جزو اولویت های دستگاه ها برای معرفی به بانك ها باشد.
تصویب نهایی و جزییات سهم اعتبارات فنی و مهندسی در جلسه نهایی كه روز پنجشنبه 28 دی ماه با حضور استاندار كرمانشاه برگزار می شود، مشخص خواهد شد.
3033/7460 خبرنگار:زهره كریم زاده ** انتشاردهنده:فرزاد نویدی