۲۵ دی ۱۳۹۶، ۸:۱۹
کد خبر: 82796029
T T
۰ نفر
توزيع ماهانه 600 تن آرد سبوس دار بين نانوايي هاي تكاب

مهاباد- ايرنا- فرماندار تكاب با اشاره به عرضه نان سبوس دار سالم و بهداشتي در نانوايي هاي اين شهرستان گفت: ماهانه بيش از 600 تن از اين نوع با ميزان سبوس 12 درصدي و مواد مغذي بين نانوايي هاي اين شهرستان توزيع مي شود.

به گزارش ايرنا، ايرج ثقفي عصر روز يكشنبه در جلسه كارگروه تخصصي آرد و نان شهرستان تكاب افزود: ميزان توزيع آرد يارانه اي سبوس دار و مغذي بين نانوايي هاي تكاب نسبت به سال گذشته 10 درصد افزايش يافته است.
وي بيان كرد: اكنون 98 واحد نانوايي در شهرستان تكاب با آرد يارانه اي فعاليت مي كنند كه در همه آنها نان سبوس دار مغذي سالم و بهداشتي با ارزش غذايي مطلوب پخت و عرضه مي شود و شهروندان از اين لحاظ نگراني نداشته باشند.
فرماندار تكاب همچنين با تاكيد بر ضرورت افزايش نظارت بر نانوايي ها و كنترل كيفي طبخ و عرضه نان گفت: با نانوايي ها و واحدهاي صنفي متخلف عرضه كننده شيريني و ساير مواد غذايي كه با عرضه نان و محصولات غير بهداشتي، سلامت مردم را به خطر مي اندازند به شدت برخورد خواهد شد.
ثقفي ادامه داد: شبكه بهداشت و درمان، اداره صنعت معدن و تجارت و ساير نهادهاي مربوطه نظارت خود در زمينه كيفيت نان، رعايت مسائل بهداشتي در نانوايي ها به ويژه نانوايي هاي آزاد پز و چگونگي عرضه نان سبوس دار بهداشتي را افزايش دهند.
وي با اشاره به معرفي نانوايي هاي متخلف به مراجع قضايي بيان كرد: نانوايي هاي آزاد پز نيز به طور حتم از آرد مناسب و بهداشتي استفاده كرده و درصورت عرضه نان سبوس دار نكات كيفي اين نوع نان را لحاظ و نان با كيفيت طبخ و عرضه كنند.
شهرستان تكاب با 80 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.
7514/2093
خبر: امير خالق نژاد** انتشار: صابر چهرقاني