۲۶ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۱۹
کد خبر: 82797514
T T
۰ نفر
چهار طرح صنايع تبديلي و تكميلي بخش كشاورزي ايلام دهه فجر افتتاح مي شود

ايلام - ايرنا - مدير صنايع كشاورزي سازمان جهاد كشاورزي ايلام گفت: چهار طرح در زيربخش هاي صنايع تبديلي و تكميلي حوزه اقتصاد مقاومتي همزمان با ايام الله دهه مبارك فجر در اين استان به بهره برداري مي رسد.

سهراب پسنديده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اين طرح ها در زمينه كارخانه خوراك دام و طيور، ذرت خشك كني، طرح فراوري و بسته بندي ذرت علوفه اي و نيز بسته بندي گوشت در نقاط مختلف استان بوده و زمينه اشتغال 50 نفر را فراهم مي كند.
وي افزود: اين طرح ها با همكاري بخش خصوصي، سازمان جهاد كشاورزي و بانك هاي عامل در شهرستان هاي ايلام، دره شهر و چرداول اجرا و براي ساخت اين طرح ها 93 ميليارد و 500 ميليون ريال سرمايه گذاري شده كه 40 ميليارد آن از محل تسهيلات بانكي تامين شده است.
پسنديده ياداور شد: احداث سيلوي ذخيره گندم نيز يكي از طرح هاي زيرمجموعه اين بخش بود كه هفته دولت به بهره برداري رسيد.
وي هدف از اجراي اين طرح ها را جذب مواد خام و كاهش ضايعات محصولات و فرآورده هاي كشاورزي ذكر كرد و گفت: برنامه هدف سازمان براي جذب مواد خام 33 هزار و 711 تن و كاهش ضايعات به مقدار سه هزار و 371 تن است.
مدير صنايع كشاورزي سازمان جهاد كشاورزي ايلام اضافه كرد: با افتتاح و آغاز به كار اين طرح ها در مجموع 49 هزار تن مواد خام جذب مي شود كه اين مقدار 45 درصد بيشتر از هدف تعيين شده است و كاهش ضايعات به سه هزار و 150 تن مي رسد كه هفت درصد كمتر از سقف مشخص شده است.
پسنديده اظهار كرد: راه اندازي اين طرح ها موجب تحرك و پويايي استان در بخش هاي كشاورزي و دامي و رونق توليدات اين حوزه را در پي خواهد داشت و از خروج محصولات خام دامي و كشاورزي از استان جلوگيري مي شود.
خبرنگار: زهرا موسوي ** انتشاردهنده: حسن كهزاديان
7172/6119