۲۶ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۴۸
کد خبر: 82797687
T T
۰ نفر
امام جمعه اردبیل: هویت دینی تاریخی آذری ها، شیعی است

تبریز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به برخی تحریف ها در حوزه تاریخ و هویت آذربایجانی ها، تاكید كرد: هویت تاریخی و دینی آذری ها، مسلمان شیعی است و كسی نمی تواند منكر این واقعیت شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن عاملی روز سه شنبه در چهارمین نشست تخصصی 'آذری های مسلمان و رسالت وحدت بخش آنها در عصر حاضر' كه به مناسبت 19 ژانویه روز آذری های مسلمان در سرسرای همایش های دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، افزود: متاسفانه این واقعیت های تاریخی كه اسناد و مدارك آن فراوان است از سوی عده ای نادیده گرفته می شود و شاهد تحریف تاریخ در این زمینه هستیم.
وی اظهار كرد: امروز هر آذری در دورترین جای جهان خود را ابتدا مسلمان، شیعه و وطن اصلی اش را ایران می داند.
امام جمعه اردبیل با اشاره به تلاش های مذبوحانه حاكمان شوروی پیشین اظهار كرد: آنها در دوره تاریك كمونیسم تلاش بسیاری برای زدودن هویت اسلامی - ایرانی آذری ها انجام دادند اما با شكست مواجه شدند و اكنون نیز برخی ها سعی دارند این راه غلط را ادامه دهند.
وی از ایران به عنوان نقطه اتكای آذری ها یاد كرد و گفت: باید توجه داشت كسانی كه اقدام به جعل هویت آذری ها می كنند باید در مقابل مردم و تاریخ پاسخگو باشند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز نیز در این همایش با بیان اینكه اسلام امروز چون چشمه ای ناب در منطقه و سراسر جهان جاری است، گفت: با وجود اینكه جریان های مختلفی علیه دین و مذهب وارد عمل شده اما به علت استحكام و صلابت منطقی اسلام، همواره این هجمه ها با شكست مواجه شده است.
عزیز جوان پور افزود: به بركت انقلاب اسلامی، اسلام ناب محمدی (ص) امروز با صلابت و اقتدار روز به روز قوی تر می شود.
وی مسلمان و شیعه بودن آذری ها را افتخاری مهم برای آنان در جهان توصیف و اظهار كرد: بدون تردید آذربایجانی ها در اتحاد مسلمانان جهان نقش مهم و تعیین كننده ای دارند.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی** انتشار دهنده: رستگار
3038/6183