آذربايجان غربي نيازمند توجه ويژه در انسداد مبادي بي سوادي است

اروميه - ايرنا - معاون وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان نهضت سواد آموزي با بيان اينكه بي سوادي در استان آذربايجان غربي بالاست توجه ويژه به سواد آموزي و انسداد مبادي بي سوادي را براي رفع اين مشكل در استان ضروري عنوان كرد.

علي باقرزاده روز چهارشنبه در ديدار با استاندار آذربايجان غربي با قدرداني از عملكرد مناسب و مطلوب آذربايجان غربي در جذب و آموزش افراد بي سواد در طول سال هاي اخير گفت: بر اساس سرشماري سال 95، در استان بيش از 194 هزار نفر بي سواد در محدوده سني 10 تا 49 سال وجود دارد.
وي ادامه داد: آموزش و پرورش زيربناي توسعه‌ است و سرمايه گذاري در آموزش و پرورش و مدرسه به عنوان محل سواد آموزي مورد تاكيد صاحبنظران است.
رئيس سازمان نهضت سواد آموزي اضافه كرد: نبايد از هزينه كردن در آموزش و پرورش هراس داشت چون كه در آينده بازگشت سرمايه را خواهيم داشت.
باقرزاده بيان كرد: تمركز بر روي حلقه هاي ضعيف زنجيره توسعه آموزش و پرورش ضرورت امروز است.
شهرياري، استاندار آذربايجان ‌غربي نيز در اين ديدار گفت: نگاه ويژه به آموزش و پرورش نياز امروز كشور است چرا كه اين نهاد مي تواند مشكلات اجتماعي را به صورت ريشه اي و بنيادي رفع كند.
وي با اشاره به مشكل كمبود فضاي آموزشي به عنوان چالش اصلي نظام تعليم و تربيت در استان، خواستار توجه جدي مسئولان عالي رتبه كشور براي رفع اين معضل شد.
محمد مهدي شهرياري اظهار كرد: آموزش با كيفيت و تمركز بر روي فن آموزي رويكرد نظام هاي آموزشي كشورهاي توسعه يافته است.
وي با اشاره به بازماندگان از تحصيل در مناطق محروم استان اظهار كرد: مشكلات اقتصادي عامل اصلي آمار بالاي بي سوادي و بازماندگي از تحصيل است.
رئيس سازمان نهضت سواد آموزي همچنين در شوراي آموزش و پرورش آذربايجان غربي شركت كرد.
به گزارش ايرنا آذربايجان غربي بر اساس سرشماري سال 1395 شمسي اكنون داراي 512 هزار بي سواد كه از اين تعداد 194 هزار بي سواد در گروه سني 10 تا 49 سال هستند.
7125/3093/3072 **خبرنگار: طاهره نويد آرين**تنظيم كننده: پيمان پاكزاد**انتشار دهنده: عليرضا فولادي