۳۰ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۴۱
کد خبر: 82801569
T T
۰ نفر
افزایش سهمیه كوراش در بازی‌های آسیایی جاكارتا

بجنورد - ایرنا- مدیر تیم‌های ملی كوراش جمهوری اسلامی ایران از افزایش سهمیه این رشته در بازی‌های آسیایی جاكارتای اندونزی به همت رئیس فدراسیون جهانی كوراش، خبر داد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره كل ورزش و جوانان خراسان شمالی، كوروش خسرویار گفت: با اعلام كمیته المپیك آسیا، مسابقات كوراش در بازی‌های آسیایی در چهار وزن مردان و سه وزن زنان برگزار خواهد شد.
وی در ادامه افزود: با پیگیری‌های رضا نصیری نژاد رئیس كمیته فنی فدراسیون جهانی كوراش و مسئول فنی مسابقات كوراش در بازی‌های آسیایی جاكارتا، كمیته المپیك آسیا با افزایش سهمیه كوراش در این رقابت‌ها موافقت كرد و در این مسابقات كوراشكاران در رده مردان با چهار وزن 66، 81،90 و مثبت 90 و در هر وزن با دو بازیكن از هر كشور و در رده زنان نیز در اوزان 52، 63 و 78 و با دو بازیكن از هر كشور شركت خواهند كرد.
وی همچنین بیان كرد: پیش‌ازاین هر كشور در بخش آقایان مجاز به اعزام 6 مرد در سه وزن از چهار وزن مشخص‌شده و در بخش بانوان مجاز به اعزام چهارزن در 2 وزن از سه وزن مشخص‌شده بود اما با پیگیری‌ها و رایزنی‌های نصیری نژاد این تعداد درمجموع از 10 ورزشكار به 14 ورزشكار ارتقاء یافت.
خسرویار افزود: لذا ایران و سایر كشورهای شركت‌كننده در هر وزن از چهار وزن آقایان 2 نفر و در هر وزن از سه وزن بانوان 2 نفر را می‌توانند اعزام كنند و ایران با حداكثر ورزشكار یعنی با 14 كوراش كار آقا و خانم عازم مسابقات آسیایی جاكارتا اندونزی می‌شود.
وی ادامه داد: این نخستین بار است كه رشته كوراش به‌طور رسمی در بازی‌های آسیایی وارد می‌شود و پیش‌ازاین یك‌مرتبه در سال 2006 در دوحه قطر رشته كوراش به صورت‌نمایشی در بازی‌ها گنجانده شد كه مدال آن در رنكینگ كلی مدال‌ها به‌حساب نمی‌آمد اما در بهمن سال گذشته با ورود رشته كوراش به‌طور رسمی به بازی‌های آسیایی موافقت شد.
خسرویار به تشریح وضعیت تیم ملی كوراش كشور پرداخت و بیان كرد: در تاریخ 13 بهمن‌ماه مسابقات مدعیان تیم ملی كوراش آقایان در یزد برگزار می‌شود و بلافاصله بعدازآن یعنی از 14 بهمن مرحله دوم اردوی آمادگی تیم‌های ملی كوراش بانوان و آقایان به مدت 10 روز در یزد برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: بعد از یك هفته استراحت اردوی بعدی در آكادمی ملی المپیك در تهران به مدت 10 روز خواهد بود و سپس یك اردوی دو هفته‌ای در مشهد برگزار می‌شود و كوراشكاران برای آمادگی بیشتر در فروردین سال 97 راهی مسابقات قهرمانی آسیا در هندوستان می‌شوند تا برای حضور در جاكارتا محك بخورند.
خسرویار همچنین ابراز كرد: بعد از مسابقات هندوستان 8 مرحله اردوی آمادگی تا جاكارتا خواهیم داشت كه از این تعداد 6 اردوی داخلی و دو مرحله اردو مشترك برون‌مرزی در دو كشور گرجستان و تركمنستان خواهد بود.
وی ادامه داد: یك اردوی مشترك نیز در تاریخ 6 خرداد سال 97، با حضور 5 تیم از كشورهای تایوان، تركمنستان، لبنان، عراق و تاجیكستان به میزبانی بجنورد برگزار خواهد شد.
مدیر تیم‌های ملی كوراش همچنین گفت: ایران همواره جزو سه تیم برتر آسیا بوده و این دوره نیز با توجه به اینكه اردوها زودتر، با برنامه‌تر و منسجم‌تر آغازشده و ادامه دارد امید است در جاكارتا هم‌رنگ مدال‌ها بهتر و هم تعدادشان بیشتر شود.
خسرویار بهترین عنوان كسب‌شده در كوراش توسط بانوان را برنز مسابقات آسیایی عنوان كرد و گفت: بانوان تاكنون مقام تیمی نداشتند و در بخش آقایان در مسابقات داخل سالن آسیا چهارم و در آخرین مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2015 در لبنان قهرمان شدیم.
رضا نصیر نژاد رئیس انجمن كوراش كشور و رئیس كمیته فنی فدراسیون جهانی كوراش است كه در بازی‌های آسیایی جاكارتا اندونزی مسئول فنی مسابقات كوراش است و فعالیت‌هایی از قبیل دعوت از داوران، جدول مسابقات و برگزاری مسابقات با ایشان است.
بازی‌های آسیایی 2018 از تاریخ 18 آگوست لغایت 2 سپتامبر 2018 (27 مرداد تا 11 شهریور 97) در جاكارتا و پالم‌بانگ اندونزی برگزار خواهد شد كه این بازی‌ها در 44 رشته كه 33 رشته از این تعداد، المپیكی و یازده رشته غیر المپیكی هستند، برگزار می‌شود كه یكی از این رشته‌های غیر المپیكی كوراش است كه برای اولین بار به‌طور رسمی به لیست بازی‌های آسیایی اضافه‌شده است.
اخبار خراسان شمالی را در كانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی 🆔 @IRNABOJNURD پیگیری كنید.
ع/ 6042 انتشار: سیدحسین قدسی