۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۳۶
کد خبر: 82805364
T T
۰ نفر
نشست هماهنگي آمايش سرزمين منطقه هفت كشور در قزوين

قزوين-ايرنا- نشست هماهنگي استان هاي منطقه هفت سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور در حوزه آمايش سرزمين روز سه شنبه در قزوين برگزار شد.

معاون هماهنگي و برنامه ريزي سازمان مديريت و برنامه ريزي استان قزوين در اين رابطه به خبرنگار ايرنا گفت: معاونان و كارشناسان برنامه ريزي و بودجه منطقه هفت شامل قزوين، مركزي و زنجان در اين نشست يك روزه شركت داشتند.
علي رحماني اضافه كرد: در اين نشست علاوه بر نمايندگان سازمان برنامه و بودجه استان هاي منطقه هفت؛ نمايندگان دفتر آمايش سرزميني سازمان برنامه و بودجه كشور هم حضور يافتند.
وي افزود: در اين نشست چشم انداز نقش پذيري و ماموريت هاي استان هاي منطقه هفت در آمايش ملي و نقش و ماموريت هاي هر استان در اين زمينه بررسي شد.
وي اظهار كرد: در اين نشست با توجه به نقش كريدور ارتباطي استان قزوين به عنوان نقطه اتصال تهران با شمال و شمال غرب كشور، رسالت هاي آن در اين حوزه بررسي شد و ماموريت ها در حوزه كشاورزي، صنعت و اشتغال مورد بررسي قرار گرفت.
به اعتقاد برخي از كارشناسان، آمايش سرزمين به برنامه ريزي فضايي مجموعه اي از مفاهيم، رويكردها، روش ها و ابزارهاي مورد نياز براي دستيابي به سازمان و ساختار فضايي مطلوب گفته مي شود.
آمايش سرزمين به طور معمول مترادف برنامه ريزي منطقه اي درنظر گرفته مي شود و سند آمايش پايه و اساس تمام اقدامات توسعه اي استان و مبناي همه برنامه ريزي ها به شمار مي رود.
7388/6012خبرنگار:پريسا نوروزي ** انتشار دهنده: علي حيدر شاه حسيني