۶ بهمن ۱۳۹۶، ۲۰:۵۵
کد خبر: 82808943
T T
۰ نفر
رهاوردهای حضور فارس در نمایشگاه بین المللی گردشگری

شیراز- ایرنا- معاون گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: این اداره كل در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران حضور فعال داشت و در فضایی به وسعت 200 مترمربع و الهام گرفته از سبك معماری كاخ تچر تخت جمشید به معرفی ظرفیت های گردشگری استان پرداخت.

موید محسن نژاد جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، برگزاری نمایشگاه ها را رویدادی برای معرفی داشته ها و ظرفیت های گردشگری و همچنین فرصتی برای ایجاد رابطه بین فعالان این عرصه دانست.
معاون گردشگری اداره كل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری فارس بیان كرد: هدف از شركت در این نمایشگاه در مرحله نخست معرفی توانمندی های گردشگری این استان مانند گردشگری سلامت، مذهبی ،تاریخی ،بوم گردی، فرهنگی ، عشایری ،طبیعی و ورزشی بوده و همچنین در گام بعدی شناساندن رویدادهای گردشگری این خطه از جمله جشنواره نرگس كازرون ، خرمای خشت، انجیر استهبان و جشنواره گل و گلاب میمند و ... است كه می توانند فرصتی برای جذب گردشگر به فارس ایجاد كنند.
وی ادامه داد: نمایشگاه های گردشگری رویدادی است كه بیشتر در فصولی از سال برگزار می شود كه میزان سفر كمتری در كشور اتفاق می افتد و این نمایشگاه ها می توانند انگیزه ای برای سفر كردن و جذب گردشگر در این دوره ها ایجاد كند و تعامل و همكاری فعالان گردشگری به ویژه در بخش خصوصی را نیز افزایش دهد.
وی اضافه كرد: غرفه استان فارس در این نمایشگاه به بخش های جداگانه ای مانند بخش گردشگری ورزشی از جمله پیست اسكی پولاد كف در شهرستان سپیدان، گردشگری سلامت ،گردشگری مذهبی ، معرفی فرصت های سرمایه گذاری توسط شهرداری شیراز ،آموزش های تخصصی گردشگری و هتل داران تقسیم شده بود كه در هر بخش به صورت تخصصی در زمینه ای خاص به مخاطبان اطلاعات مورد نیاز منتقل می شد.
محسن نژاد با اشاره به اینكه تمام اقامتگاه های بوم گردی استان در این نمایشگاه اقدام به انجام كاری مشترك و بی نظیر و تهیه بروشوری مشترك برای معرفی این اماكن كرده بودند، گفت: در غرفه استان فارس محلی برای مذاكرات دو جانبه بین فعالان گردشگری در نظر گرفته و همچنین در قسمتی از این مجموعه معرفی خاتم كاری شیراز نیز صورت گرفته بود.
وی فضای امسال نمایشگاه بین المللی گردشگری را تخصصی تر از دوره های گذشته عنوان كرد و افزود: استان فارس نیز امسال حضوری موثر و پربار در نمایشگاه بین المللی گردشگری یازدهم داشت به گونه ای كه در برخی ساعات روز ترافیك و ازدحام زیادی مقابل غرفه فارس ایجاد می شد.
معاون گردشگری میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس تشریح كرد: علاوه بر معرفی ظرفیت های گردشگری استان در این نمایشگاه از حضور گروههای فرهنگی متنوعی در غرفه فارس نظیر دف نوازی، گروه كر شیرازی ، عشایر قشقایی، قرائت اذان مغرب توسط عشایر و همچنین اجرای برنامه توسط خوانندگان و بازیگران استان فارسی نیز صورت گرفت كه موجب استقبال چشمگیری از سوی بازدید كنندگان شد.
وی اظهار كرد: تلاش شد ظرفیت های گردشگری استان فارس به خوبی در این نمایشگاه به نمایش درآید و امیدواری از این تجربه مناسب در نمایشگاههای داخلی و خارجی آینده نیز استفاده شود به گونه ای كه همه فعالین عرصه گردشگری بصورت متمركز و با نام فارس اقدام به عرضه خدمات خود در این حوزه كنند.
محسن نژاد بیان كرد: همه دستگاههای استان نظیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس، شهرداری شیراز، جامعه هتلداران ، دانشگاه علوم پزشكی شیراز، اداره كل اوقاف و امور خیریه فارس ، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز و كمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز حضور فعال و همكاری مناسبی در این كار جمعی داشتند.
یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته سوم تا ششم بهمن ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران پذیرای عموم بازدید كنندگان بود.
9873/ 2027
مصاحبه كننده: محمدامین افشارپور ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی