۱۲ بهمن ۱۳۹۶، ۹:۱۰
کد خبر: 82815708
T T
۰ نفر

طليعه سي و نهمين دهه فجر در چهارمحال و بختياري

۱۲ بهمن ۱۳۹۶، ۹:۱۰
کد خبر: 82815708
طليعه سي و نهمين دهه فجر در چهارمحال و بختياري

شهركرد- ايرنا- همزمان با طليعه سي و نهمين بهار آزادي، ويژه برنامه هاي دهه فجر سال 96 در چهارمحال و بختياري از روز پنجشنبه در اين استان آغاز شد.

به گزارش ايرنا،از همان ابتداي صبح سي و نهمين دهه فجر ، تعدادي از مردم چهارمحال و بختياري برنامه هاي اين دهه را با حضور در گلزار شهدا آغاز كردند.
در دهه فجر امسال332 طرح در چهارمحال و بختياري بهره برداري يا كلنگ زني مي شود كه مجموع اعتبار اين طرحها در حدود 4 هزار و 20 ميليارد ريال است.
در دهه فجر امسال 280 طرح عمراني و استاني با سه هزار و 100 ميليارد ريال اعتبار در چهارمحال و بختياري به بهره برداري مي رسد.
از اين مبلغ 804 ميليارد ريال از محل منابع ملي، 299 ميليارد ريال از محل اعتبارات استاني، 388 ميليارد ريال از محل منابع داخلي، 268 ميليارد ريال از محل تسهيلات بانكي، 959 ميليارد ريال از محل آورده بخش خصوصي و 373 ميليارد ريال از ساير رديف ها تامين و هزينه شده است.
با بهره برداري از اين طرح ها زمينه اشتغال مستقيم 763 نفر در شهرستان هاي 9 گانه چهارمحال و بختياري فراهم خواهد شد.
از مجموع طرح هاي قابل بهره برداري استان در دهه فجر امسال 214طرح با دو هزار و 290 ميليارد ريال استاني و 66 طرح با 810 ميليارد ريال ملي است كه 31 طرح در شهرستان اردل، 45 طرح در شهرستان بروجن، 13طرح در شهرستان بن، 13 طرح در شهرستان سامان، 56 طرح در شهرستان شهركرد، 30 طرح در شهرستان فارسان، 31 طرح در شهرستان كوهرنگ، 17 طرح در شهرستان كيار، 42 طرح در شهرستان لردگان و دو طرح در سطح استان بهره برداري مي شود.
طرح هاي قابل بهره برداري در چهارمحال و بختياري در دهه فجر امسال در زمينه هاي مسكن، گردشگري، آموزشي، فرهنگي، مذهبي، صنعتي، ورزشي، فضاي اداري، زيرساخت، شيلات، كشاورزي و آبخيزداري، بهداشتي و درماني، خدماتي و دامپروري است.
دهه فجر امسال عمليات اجرايي 52طرح ملي و استاني با 920 ميليارد ريال اعتبار در چهارمحال و بختياري آغاز مي شود.
همچنين در 10 فجر امسال 40 طرح درماني و بهداشتي در چهارمحال و بختياري از سوي دانشگاه علوم پزشكي بهره برداري مي شود.
در بخش ورزشي نيز نخستين المپياد ورزش همگاني در چهارمحال و بختياري برگزار مي شود و هيات هاي ورزشي نيز برنامه هاي متنوعي را اجرا مي كنند.
در اين دهه 330 برنامه از سوي هيات ورزش روستايي و عشايري چهارمحال و بختياري با مشاركت بيش از 12هزار نفر اجرا خواهد شد.
از سوي ديگر در بخش زيربنايي و عمراني، در دهه فجر امسال 716 واحد مسكن مهر از سوي اداره كل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري بهره برداري و 800 سند مالكيت روستايي و 217 قطعه زمين از سوي بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان به متقاضيان واحد شرايط واگذار مي شود.
در بخش فرهنگي نيز اكران آثار جشنواره بين المللي فيلم فجر و برپايي جشنواره هنرهاي تجسمي فجر در چهارمحال و بختياري در اين دهه انجام مي شود.
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري يكي از مهمترين برنامه هاي اين دهه را راهپيمايي با شكوه مردم در 22بهمن ماه عنوان كرد و گفت: راهپيمايي 22 بهمن امسال همزمان با سراسر كشور در 142 نقطه استان برگزار خواهد شد.
علي گرجي تاكيد كرد: اين راهپيمايي در مركز استان از ميدان 12 محرم (فلكه آبي) به سمت چهارراه بازر تا ميدان امامزادگان حليمه خاتون و حكيمه خاتون با حضور قشرهاي مختلف مردم و مسئولان برگزار مي شود.
وي با اشاره به تعطيلي مدارس در روز پنجشنبه 12 بهمن امسال افزود: به همين منظور زنگ انقلاب روز شنبه 14 بهمن در مدارس استان نواخته مي شود.
گرجي تصريح كرد: جشن بزرگ پيروزي انقلاب اسلامي چهارمحال و بختياري پنجشنبه 12 بهمن 1396 بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري اظهار كرد: روز 12 بهمن امسال همزمان با لحظه تاريخي ورود بنيانگذار جمهوري اسلامي به ايران برنامه حمل مشعل از ورزشگاه انقلاب تا مصلاي بزرگ امام خميني (ره) شهركرد برگزار مي شود.
وي گفت: غبارروبي و عطرافشاني گلزار شهداي چهارمحال و بختياري با عنوان 'ميهماني لاله ها' 19 بهمن امسال از ساعت 15:30 در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد.
به گزارش ايرنا، دهه مبارك فجر از دوازدهم تا بيست و دوم بهمن ماه همه ساله به مناسبت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران گرامي داشته مي شود.
چهارمحال و بختياري در 12 بهمن ماه سال 57 همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامي نخستين شهيد اين روز را تقديم انقلاب اسلامي ايران كرد.
گزارش : محمود رئيسي
2097