ویژه برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد-ایرنا- همزمان با فرارسیدن ۱۲ بهمن‌ماه سالروز بازگشت تاریخی امام راحل به کشور، ویژه برنامه‌های آغاز دهه مبارک فجر روز پنجشنبه در شهرستان‌های این استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و تبیینی، در دهه فجر امسال طرح‌های مختلف در چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری می‌رسد یا عملیات ساخت آنها آغاز می‌شود.

در بخش مدرسه‌سازی، همزمان با دهه فجر ۱۸ فضای آموزشی و ورزشی در استان با زیربنای بیش از ۶ هزار مترمربع آماده بهره‌برداری شده است، با احداث این فضاهای آموزشی با اعتباری بیش از۶۵۰ میلیاردریال ۵۰ کلاس درس به فضاهای آموزشی و ورزشی استان افزوده می‌شود.

دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت نیرو در چهارمحال و بختیاری ۱۶۷ طرح برق‌آبی را برای بهره‌برداری به مناسبت دهه فجر آماده کرده‌اند که ۱۵۹ طرح برق‌رسانی به ارزش یک‌هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال معادل(۱۱۷ میلیارد تومان) در سطح استان همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی بهره‌برداری می‌شود.

همچنین در این بخش هشت طرح آبرسانی و اجرای سیستم جمع آوری فاضلاب با اعتبار هزینه شده بیش از چهار هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال معادل (۴۲۳ میلیارد تومان) از محل اعتبارات ملی و استانی بهره‌برداری یا عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد.

در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز ۸۹ طرح کشاورزی در استان برای بهره‌برداری در دهه فجر انقلاب اسلامی آماده است که برای اجرای این طرح‌ها سه هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است که با بهره‌برداری از این تعداد طرح در دهه فجر انقلاب اسلامی سال‌جاری زمینه اشتغال چهار هزار نفر در استان فراهم می‌شود.

در بخش حمایتی نیز به مناسبت ایام الله دهه فجر ۵۹ واحد مسکن مددجویی برای واگذاری به مددجویان زیرپوشش این نهاد آماده سازی شده است که از این تعداد ۲۱ واحد برای خانواده‌های دارای ۲ معلول در قالب تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان، ۲۵ واحد خودمالکی، ۱۳ واحد در قالب طرح مسکن ایتام احداث شده است.

در بخش بهداشت و درمان نیز همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی عملیات احداث هفت مرکز بهداشتی در نقاط مختلف استان آغاز و یک طرح حوزه سلامت نیز بهره‌برداری می‌شود که امسال عملیات اجرایی ۲ باب خانه بهداشت در شهرستان فلارد و به طور مشخص در روستای میشان علیا با اعتبار ۸۸۶ میلیارد ریال و در روستای سهل‌آباد با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

در بخش صنعت و معدن نیز ۱۱ طرح صنعتی در این استان برای بهره‌برداری در دهه فجر انقلاب اسلامی آماده شده است که برای اجرای این طرح‌ها در شهرستان‌های فارسان، لردگان و سامان ۶۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

با بهره برداری از این تعداد واحد صنعتی در دهه فجر انقلاب اسلامی سال‌جاری زمینه اشتغال مستقیم ۱۰۰ نفر در این شهرستان‌ها فراهم می‌شود.

در بخش فرهنگ و هنر نیز اجرای ۲۲ برنامه فرهنگی هنری ویژه دهه فجر آغاز شده است که اکران فیلم‌های جشنواره فجر از مهمترین این برنامه‌هاست که از ۱۷ تا ۲۳ بهمن در سینماهای غدیر و بهمن برای عموم مردم اجرا می‌شود.

نمایشگاه و جشنواره هنرهای تجسمی فجر از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای دهه فجر امسال است که با از ۱۱ تا ۲۱ بهمن به منظور نمایش آثار هنرمندان استان در مجتمع فرهنگی هنری غدیر به اجرا گذاشته می‌شود.

اجرای برنامه شعر فجر انقلاب اسلامی و برنامه" ماه‌نشست " شاعران و نشست داستانی انقلاب اسلامی با عنوان "روایت انقلاب و نشست خوانش متون ادبی" از دیگر برنامه‌های شاخص فرهنگی هنری استان در دهه فجر امسال است که ۱۷ و ۱۸ بهمن با حضور ادیبان و شعرای استان برگزار می‌شود.

در این دهه همچنین به مناسبت روز ۲۰ بهمن با عنوان روز چهارمحال و بختیاری ویژه برنامه‌های گرامیداشت این روز از ۱۵ تا ۲۱ بهمن اجرا خواهد شد.

پویش روایت انقلاب با رویکرد بیان دستاوردهای نظام از طرف فرهنگیان و شخصیت‌های مختلف و معرفی جایگاه فعلی ایران اسلامی برای فرزندان این سرزمین از مهمترین برنامه‌های اداره کل آموزش و پرورش استان در دهه فجر است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۰۰ ویژه برنامه ویژه گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی آغاز شده است که این برنامه‌ها که تلاش شده خلاقانه و نو باشد از سوی ۲۸ کمیته تخصصی تدوین و عملیاتی می‌شود.

موسی انصاری افزود: برای روز ۱۲ بهمن حرکت نمادین خودرویی و موتوری از فرودگاه شهرکرد تا مصلای امام خمینی (ره) پیش‌بینی شده است و بعد از آن ویژه برنامه در مصلای برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: غبارروبی گلزار شهدا در تمامی شهرها و روستاهای استان، برگزاری ویژه برنامه‌های ۲۰ بهمن که با عنوان روز چهارمحال و بختیاری نامگذاری شده است، نورافشانی، جشن‌های دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن از دیگر برنامه‌های محوری دهه فجر به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است و نخستین شهید روز ۱۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ و دانش آموز شهید در این دهه مربوط به استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha