۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۱۲
کد خبر: 82822085
T T
۰ نفر

انتشار سه كتاب جديد

۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۱۲
کد خبر: 82822085
انتشار سه كتاب جديد

تهران - ايرنا - كتاب هاي «فارسي بخند »، «زن آندروس» و «با شب يكشنبه» وارد بازار نشر شدند.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا، «با شب يكشنبه» مجموعه داستاني تازه‌اي از محمدرضا صفدري شامل 9 داستان كوتاه از اين نويسنده است كه به طور عمده در سالهاي دهه 80 نوشته شده است.
عناوين داستان‌هاي اين مجموعه عبارتند از مرد كلاه‌ آبي، مصطمقوظ، مكمول، كرزنگرو، پرنده، با شب يكشنبه و سنگ سياه است، دو داستان از اين مجموعه نيز بدون عنوان هستند.
از محمدرضا صفدري به عنوان يكي از شاخص‌ترين چهره‌هاي داستان كوتاه فارسي در ميان منتقدان سالهاي اخير و نماد شكوفايي داستان كوتاه فارسي ياد مي‌شود هر چند كه در كارنامه كاري او دو رمان نيز ديده مي‌شود كه جوايز زيادي را به دست آورده است.
نشر نيماژ اين كتاب را در 80 صفحه، يك هزار و يكصد نسخه و با قيمت 80 هزار ريال منتشر كرده است.
پشت جلد اين كتاب آمده است: از محمد رضا صفدري به عنوان يكي از شاخص‌ترين چهره‌هاي داستان كوتاه فارسي ياد مي‌كنند. گرچه در كارنامه نويسندگي او دو رمان «سنگ و سايه» و «من ببر نيستم پيچيده به بالاي خود تاكم» در چندين جايزه ادبي عنوان كتاب سال را از آن خود كرده‌اند، با اين حال نام اين نويسنده جنوبي، پيش از هر چيزي در رديف چهره‌هاي شاخص داستان كوتاه فارسي قرار گرفته و او را در رديف‌ نام‌هاي تاثير گذاري قرار داده كه نمادي از رشد و شكوفايي داستان كوتاه فارسي در دوره اخير است.

** «فارسي بخند»
مجموعه داستان 88 صفحه اي «فارسي بخند» نوشته سپيده سياوشي در سال 1390 از سوي نشر قطره منتشر شد و توانست جايزه‌ بهترين مجموعه‌ داستان اول جايزه هوشنگ گلشيري را بگيرد.
اين مجموعه 9 داستان دارد و بيشتر داستان‌ها حول محور روابط آدم‌ها است. اين داستان‌ها در ظاهر موقعيت‌هاي ساده‌اي را نشان مي‌دهند اما لايه زيرين داستان‌ها پييچيدگي اين روابط را منعكس مي‌كند.
نشر نيماژ چاپ پنجم اين كتاب را با شمارگان يكهزار و يكصد نسخه و قيمت 80 هزار ريال منتشر كرده است.
در پشت جلد اين كتاب آمده است: فارسي بخند نخستين اثر داستاني سپيده سياوشي است كه در دوازدهمين دوره جايزه هوشنگ گلشيري به عنوان بهترين مجموعه داستان برگزيده شد و مورد توجه منتقدان و مخاطبان داستان ايراني قرار گرفت و در فاصله اندكي به چاپ هاي متعدد رسيد.
سياوشي بدون نگاه جانبدارانه زناني به ياد ماندني را در داستان نويسي فارسي به جا مي گذارد كه فراموش نشدني و ملموس هستند.

** «زن آندروس»
اين كتاب نوشته تورنتون وايلدر با ترجمه عليرضا دورانديش است كه نشر نيماژ در 104 صفحه، قطع رقعي و شمارگان يكهزار و يكصد نسخه آن را چاپ كرده است.
اين كتاب رمان پرفروش تورنتون وايلدر نمايشنامه ‌نويس و نويسنده آمريكايي است كه بستر رويدادهاي آن پيش از ميلاد مسيح در يكي از جزاير پر ابهام يونان مي‌گذرد.
روايتگر شخصيت معمايي و پرابهام كرايسيس است؛ زني مطرود با زيبايي و هوشي خيره كننده.
كرايسيس با تشكيل گردهمايي‌هايي با مردان جوان و مجرد جزيره، در پي يافتن مفاهيم ارزشمند زندگي است و اين كه انسان واقعا در اين دنياي خشن چطور زندگي مي‌كند؟چطور عشق مي‌ورزد؟ و در نهايت چطور مي‌ميرد؟
وايلدر در اين اثر هم مانند بقيه‌ آثارش به طور ضمني اشاره مي‌كند كه خاص‌ترين و متعالي‌ترين عشق،عشقي است كه فداكارانه و صادقانه باشد.
به گفته او، نيازي نيست كه اين عشق لزوما عشقي رمانتيك ميان يك زن و مرد باشد.عشق،عشق است و مي‌تواند به همه‌ هستي پيشكش شود،حتي به آن‌چه از نگاه انسان سخت و دردناك است.
قيمت اين كتاب 90 هزار ريال است.
فراهنگ ** 1880 ** خبرنگار: پروين اروجي * انتشار: اميد غياثوند
۰ نفر