۱۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۲۶
کد خبر: 82823971
T T
۰ نفر
امضاء تفاهمنامه همكاري بين شهرداري تنكابن و شركت آب منطقه اي مازندران

نوشهر – ايرنا – تفاهمنامه همكاري بين شهرداري تنكابن و امور آب منطقه اي مازندران ، به منظور ساماندهي و بسترسازي مناسب رودخانه چشمه كيله اين شهر براي استفاده در بخش هاي اقتصادي و گردشگري امضا شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، مديرعامل شركت آب منطقه اي مازندران روز چهارشنبه در اين جلسه با ابراز خرسندي از امضاء اين تفاهمنامه ، گفت : مازندران داراي 7 هزار كيلومتر رودخانه است كه 500 كيلومتر آن از داخل شهرها مي گذرد و متاسفانه از نظر منظر نازيبا هستند و هيچگونه ساماندهي صورت نگرفته است.
محمد ابراهيم يخكشي افزود : اين رودخانه ها مي توانند به يك فرصت براي هر شهري تبديل شوند تا با احداث تفرجگاه هاي مناسب محيطي زيبا و دلپذير براي مردم و گردشگران فراهم آورند.
وي با اشاره به تفاهم نامه همكاري با شهرداري پيرامون ساماندهي رودخانه چشمه كيله تنكابن ، اظهار داشت : اين تفاهم نامه با رويكرد همكاري مشترك تلاش دارد تا از ظرفيت هاي اين رودخانه در بخش هاي اقتصادي وگردشگري توسط بخش خصوصي استفاده نمايد.
به گفته يخكشي ، شهرداري ها بايد فضاي شهري را توسعه دهند تا از شرايط فعلي خارج شود و مديريت شهري را محدود به حريم شهر نكنند.
وي يادآور شد : مراحل مطالعاتي سد ازارود در حال انجام است تا هر چه سريعتر مراحل اجرايي آن آغاز شود تا با بهره برداري از آن بخشي از مشكل كمبود آب آشاميدني مردم منطقه برطرف گردد.
شهردار تنكابن نيز در اين جلسه امضاء اين تفاهم نامه را اتفاقي خوب در حوزه گردشگري شهرستان دانست و گفت : هم اكنون دو برنامه احداث منطقه ويژه گردشگري از پل سوم تا كنار ساحل دريا و بلوار ساحلي در دستور كار است و با جديت پيگير آن هستيم.
محمد زرودي افزود : با امضاء اين تفاهمنامه گام هاي نخست را استوار برداشتيم و تلاش داريم تا فضا را براي سرمايه گذاري بخش خصوصي در حوزه گردشگري رودخانه چشمه كيله فراهم نماييم.
وي اظهار داشت : اميدواريم با برنامه هايي كه مدنظر مديريت شهري است بتوانيم تحول بزرگي را در آينده نزديك براي شهر تنكابن رقم بزنيم.
اين تفاهمنامه كه ناظر به توافق كلي بوده و اعتبار آن از تاريخ امضاء به مدت سه ماه مي باشد و به امضاي محمد زرودي شهردار ، عليرضا فلاحتكار رييس شوراي اسلامي شهر تنكابن و محمد ابراهيم يخكشي مديرعامل شركت آب منطقه اي مازندران رسيد.
رودخانه چشمه كيله (مزر) از بزرگترين و پر آب ترين رودخانه هاي تنكابن است كه از ارتفاعات كوه هاي الموت ، تخت سليمان و كندوان سرچشمه مي گيرد و داراي دو شعبه است كه شعبه اول از كوه هاي دو هزار و شعبه دوم نيز از كوه هاي سه هزار كه مهمتر از شعبه اول است و در محلي به نام چاله دره در 24 كيلومتري جنوب شهر تنكابن دو شعبه به هم متصل مي شوند.
اين رودخانه پس از خروج از كوهستان به نام چشمه كيله و در قسمت جلگه به نام مزر ناميده مي شود .بيشتر ايام سال داراي آب زياد مي باشد و عمق متوسط آن حدود ۱.۵ متر است و عرض آن بين ۳۰ تا ۳۵۰ متر و گاهي هم تا ۴۰۰ متر متغير است.
در انتهاي اين رودخانه پرآب كه از وسط شهر تنكابن به دريا مي ريزد به خاطر دسترسي آسان به ان در صورت بستر سازي مكاني مناسب براي جذب گردشگران در فصل هاي مختلف سال است.
شهرستان 165 هزار نفري تنكابن در غرب مازندران واقع است.
خبرنگار : عليرضا پورعلم **انتشار دهنده: محسن حسن نيا
/1602/7513/1899