۱۹ بهمن ۱۳۹۶، ۹:۱۸
کد خبر: 82824571
T T
۰ نفر
اتصال كهگیلویه و بویراحمد به آزادراه نیازمند 10 هزار میلیارد ریال است

یاسوج -ایرنا - مدیركل راه و شهرسازی كهگیلویه و بویراحمد گفت: اتصال این استان به شبكه آزادراه‌های كشور 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و مراحل مقدماتی طرح احداث آزاد راه یاسوج انجام شده است.

محمد علی علیمردانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اتصال كهگیلویه و بویراحمد به آزادراه‌ها، راه ریلی و توسعه خطوط هوایی از برنامه‌های جدی دولت دوازدهم در كهگیلویه و بویراحمد است.
وی گفت: 70 درصد از اعتبار طرح ساخت آزاد راه یاسوج با مشاركت بخش خصوصی تأمین خواهد شد.
علیمردانی بیان كرد: مراحل مقدماتی طرح احداث آزاد راه یاسوج انجام شده و هم اكنون این طرح برای اخذ 30 درصد از اعتبارات دولتی به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است.
وی بیان كرد: بر اساس مطالعات انجام شده مسیر پیش بینی شده برای اتصال استان به شبكه آزادراهی كشور حدود 50 تا 60 كیلومتر است.
علیمردانی عنوان كرد: بر اساس این طرح قرار است كه كهگیلویه و بویراحمد به آزاد راه شیراز به اصفهان متصل شود.
وی ساخت راه آهن یاسوج به اقلید را از دیگر برنامه‌های مهم توسعه زیرساخت‌های ارتباطی این استان اعلام كرد و افزود: 22 كیلومتر از این طرح در حال اجراست و هم اكنون 63 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.
علیمردانی گفت: توسعه خطوط هوایی نیز بخش عمده‌ای از مراحل آن در وزارت راه و شهرسازی انجام شده و نیازمند همت وزارت كشور و نمایندگان مجلس است.
وی با اشاره به اهمیت طرح‌های تفضیلی برای بازآفرینی شهرها از تكمیل طرح مطالعاتی تفضیلی شهرهای دوگنبدان و قلعه رئیسی خبر داد.
علیمردانی بیان كرد: بازنگری طرح تفضیلی شهرهای یاسوج و دهدشت 40 و 45 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.
وی اظهار كرد: هم اكنون طرح تفضیلی 11 شهر دیگر كهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست.
ظرف سه سال گذشته افزون بر پنج هزار میلیارد ریال در بخش بهسازی و زیرساخت راه‌های استان اعم از اصلی، فرعی و برطرف كردن نقاط حادثه خیز هزینه شده است.
با ساخت 71.5 كیلومتر بزرگراه جدید در كهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم طول بزرگراه‌های این استان از 50 به بیش از 122 كیلومتر رسید و حدود 200 كیلومتر بزرگراه در استان نیز در حال ساخت است.
كهگیلویه و بویراحمد حدود 6 هزار كیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد كه از این میزان 142 كیلومتر بزرگراه، 505 كیلومتر راه اصلی، یك هزار و 238 كیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110