۱۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۲۹
کد خبر: 82825326
T T
۰ نفر
پرداخت 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال توسط صندوق كارآفرینی كشور

گناباد- ایرنا- معاون ساماندهی و توانمند سازی صندوق كارآفرینی و امید كشور از پرداخت حدود 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی توسط این صندوق از ابتدای امسال تاكنون خبر داد.

علی اصحابی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از اقامتگاههای بوم گردی روستای هدف گردشگری ریاب در گناباد به خبرنگار ایرنا گفت: تقویت و توسعه مشاغل روستایی با هدف كسب و كارهای پایدار در این مناطق از اهداف مهم صندوق كارآفرینی امید كشور است و در این راستا بر اساس تفاهم نامه مشترك بین این صندوق و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور تسهیلات با اولویت بوم گردی و طبیعت گردی و تولیدات صنایع دستی به متقاضیان پرداخت می شود.
وی افزود: همچنین صندوق كارآفرینی امید كشور با پرداخت تسهلات از ایجاد واحدهای تولیدی، كشاورزی، صنایع تبدیلی، فرش دست باف، ایجاد شبكه های مجازی فروش، شبكه حمل و نقل و تقویت زیرساختهای گردشگری در روستاها حمایت می كند.
وی اظهار كرد: به طرح های اشتغالزایی روستایی تا سقف 20 میلیارد ریال تسهیلات با بهره 6 درصد پرداخت می شود.
اصحابی گفت: تسهیلات این صندوق در چهارچوب اقتصاد مقاومتی، تاكیدات رهبر معظم انقلاب و برنامه ‌های دولت دوازدهم در اختیار جامعه هدف قرار می‌ گیرد و موجب توسعه كسب و كارهای خرد و اشتغالزا می‌شود.
وی افزود: استان خراسان رضوی جزو استانهای نخست كشور در اجرای طرحهای مشاركتی برای بهره گیری از تسهیلات این صندوق است.
وی اظهار كرد: شهرستان گناباد با توجه به پیشینه غنی تاریخی از مناطق بسیار مستعد برای توسعه گردشگری و جذب گردشگر به شمار می رود و صندوق كارآفرینی امید با تسهیلات ارزان قیمت از توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال در این بخش حمایت می كند.
مهدی نوری زاده رئیس صندوق كارآفرینی امید گناباد هم از پرداخت 10 میلیارد و 520 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی توسط این صندوق از ابتدای امسال تاكنون به 32 طرح متقاضی خبر داد و گفت: از این میزان سه میلیارد و 250 میلیون ریال به سه طرح اقامتگاههای گردشگری و بومگردی روستای تاریخی و هدف گردشگری ریاب پرداخت شده است.
روستای تاریخی و هدف گردشگری ریاب گناباد با یك هزار سال قدمت به عنوان یكی از قدیمی ترین روستاهای خشتی و گلی كشور در سه كیلومتری غرب مركز این شهرستان قرار دارد.
شهرستان 90 هزار نفری گناباد در 287 كیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
2095/ 6053