۲۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۲۵
کد خبر: 82832792
T T
۰ نفر
مختومه شدن يك ميليون پرونده طي يك دهه در چهارمحال و بختياري

شهركرد- ايرنا- رييس كل سابق دادگستري چهارمحال و بختياري از مختومه شدن حدود يك ميليون پرونده در محاكم قضايي و دادگستري استان طي 10 سال گذشته خبر داد.

سيدعبدالله موسوي روز پنجشنبه در آيين توديع و معارفه رييس كل دادگستري استان افزود: در اين مدت بيش از 40 هزار پرونده در شوراهاي حل اختلاف استان رسيدگي و مختومه شد.
وي با اشاره به مختومه شدن درصد زيادي از پرونده ها اظهار كرد: درصد قابل توجهي از پرونده هاي استان منجر به صلح و سازش شده است.
وي تعامل و همراهي بين دستگاه قضا، اجرايي، انتظامي و نظامي را در كاهش تخلفات و افزايش رسيدگي به پرونده ها موثر دانست.
موسوي اظهار كرد: در يك دهه گذشته بيش از هشت هزار هكتار از اراضي رفع تصرف و مالكيت آن به دولت واگذار شد.
وي با اشاره به اينكه تنها يك پرونده كلان در حفظ حقوق بيت الملل در مراجع در دست پيگيري است، افزود: در اين يك دهه تخريب و تصرف اراضي در استان به حداقل رسيده است.
موسوي به اجراي برنامه ها و طرحهاي مختلف در حوزه پيشگيري از جمله طرح اميد و مهارتهاي زندگي براي جوانان قبل از ازدواج اشاره كرد و گفت: در دوره هاي مهارت زندگي بيش از 14 هزار زوج آموزش ديدند.
نماينده ولي فقيه در استان چهارمحال وبختياري و امام جمعه شهركرد نيز در اين آيين با تاكيد بر اهميت سلامت ايماني در دستگاه قضا گفت: ايمان مستمر از مهمترين ويژگي هاي قاضي و مسئولان در دستگاه قضاست.
حجت الاسلام محمدعلي نكونام افزود: دستگاه قضا در استان گرفتار بازي گريهاي سياسي نشده و نيست و اين امر نشاندهنده سلامت در دستگاه قضاست.
وي افزود: قضاوت ناسالم علاوه برايجاد ناامني در جامعه سلامت جامعه را ناامن مي كند.
امام جمعه شهركرد گفت: دستگاه قضا يك مساله سنگين و مهم در سلامت جامعه است كه بايد از سلامت كامل برخوردار باشد.
حجت الاسلام نكونام با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپيمايي 22بهمن افزود: اين حضور پرشور يك پيام داشت كه مردم در اين راهپيمايي خدمت صادقانه را از مسئولان مي خواهند.
حجت الاسلام نكونام افزود: مردم با حضور پرشور در راهپيمايي خدمت صادقانه را در عرصه هاي مختلف خواستار شدند.
وي در پايان با اشاره به انتصاب رييس كل دادگستري بومي در استان چهارمحال و بختياري افزود: اين انتصاب كار رييس كل را براي خدمت صادقانه در استان سخت تر كرده است.
به گزارش ايرنا. در آيين توديع و معارفه رييس كل دادگستري چهارمحال وبختياري از خدمات 10 ساله سيدعبدالله موسوي قدرداني و احمدرضا بهرامي ساماني به عنوان رييس كل دادگستري اين استان معرفي شد.
احمدرضا بهرامي ساماني پيش از اين به عنوان دادستان عمومي و انقلاب در چهارمحال و بختياري مشغول خدمت بود.
خبرنگار: سميه پناهنده**انتشاردهنده:جهانبخش صفري
7360/6021