۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۱۸
کد خبر: 82838145
T T
۰ نفر
70 درصد مزاحمان تلفن آتش نشانی زنجان در گروه سنی 15 تا 25 سال هستند

زنجان - ایرنا - سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: آمارها نشان می دهد 70 درصد مزاحمان تلفنی آتش نشانی شهر زنجان را گروه سنی بین 15-25 سال و 30 درصد دیگر را نیز كودكان زیر 10 سال تشكیل می دهند.

سید حمید موسوی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مزاحمان تلفنی خط 125 آتش نشانی شهر زنجان را گروههای سنی جوانان، نوجوانان به ویژه كودكان تشكیل می دهند و لزوم آگاهسازی و ارائه آموزشهای لازم برای این قشرها امری ضروری است.
وی اظهار كرد: این در حالی سازمان آتش نشانی با توجه به رویكرد و وظایف تعیین شده خود در مواقع بروز حادثه و سانحه امداد رسانی و در مواقعی نیز مزاحمت های تلفنی امكان اعزام تیم های عملیاتی به محل مورد نظر را با اختلال مواجه می كند.
موسوی افزود: برخی از گروههای هدف یادشده نیز بدلیل آشنا نبودن با فعالیت این سازمان به اشتباه با اورژانس و مراكز دیگر تماس برقرار می كنند كه توسط عوامل مستقر مركز پیام اطلاع رسانی لازم انجام می گیرد.
وی بیان كرد: تا كنون و طبق آمار 15 هزار مورد مزاحمت تماس با خط 125 مركز پیام سازمان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان ثبت شده كه بیشتر گروههای هدف را تشكیل می دهد.
سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان ادامه داد:تا كنون از مجموع عملیات های انجام گرفته 62 درصد عملیات ها با 619 مورد مربوط به اطفای حریق و 38.8 درصدمعادل 379 مورد مربوط به امداد و نجات بوده است.
وی ، افراد محبوس و گرفتار در آسانسور و منزل، تصادفات جاده ای و شهری، سقوط از ارتفاع ، چاه و رها سازی حیوانات را از جمله موارد امداد و نجات ذكر كرد.
موسوی خاطر نشان كرد: اطفا حریق انجام گرفته در اماكن مسكونی، تجاری و صنعتی و آتش سوزی وسائط نقلیه ، ضایعات و از عملكرد این سازمان در بخش اطفای حریق بوده است.
به گزارش ایرنا، هم اكنون 6 ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر زنجان فعال است كه 123 نیروی این سازمان آماده خدمات رسانی در هنگام بروز حوادث و سوانح احتمالی هستند.
شهر زنجان به عنوان مركز استان با سه منطقه شهرداری 430 هزار نفر جمعیت دارد.
7320/8068