متوسط رسیدن نیروهای آتش‌نشانی زنجان به محل حادثه چهار دقیقه است

زنجان - ایرنا - رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: متوسط رسیدن نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه چهار دقیقه است که نقش مهمی در مدیریت حوادث و کاهش تلفات و خسارات دارد.

مجید امیرفضلی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی در زنجان وجود دارد.

وی با بیان اینکه پوشش سرانه آتش‌نشانی نسبت به جمعیت ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است، اضافه کرد: در راستای تسریع در انجام عملیات از ۱۴۰ دستگاه شیر آتش‎‌نشانی هم در سطح شهر استفاده شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال اقدامات متعددی در حوزه ایمن سازی ساختمان ها و معابر صورت گرفته است، گفت: امسال ۳۹۶ طرح ایمنی ساختمان صادر شده است.

وی با بیان اینکه همچنین در این مدت ۱۱۱ مورد بازدید در قالب صدور پایانکار و ۲۵۸ مورد بازدید از اماکن مختلف انجام شده است، اضافه کرد: انجام بررسی علل بروز آتش سوزی در شهر زنجان نیز ۲۲ مورد بوده که در این راستا توصیه‌های ایمنی به شهروندان ارائه شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان افزود: این طرح با همکاری دو حوزه پیشگیری و عملیات سازمان در راستای رسالت آتش نشانی برای بالا بردن سطح ایمنی شهر و شهروندان به اجرا گذاشته شد.

وی تصریح کرد: در این طرح، کارشناسان پیشگیری سازمان و نیروهای عملیاتی بازدیدهای لازم را به عمل می‌آورند و ضمن تهیه چک لیست، نقاط خطر ساز و پر ریسک مجتمع‌ها شناسایی می شود.

این مسوول گفت: همچنین تجهیزات ایمنی مورد نیاز این ساختمان ها نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و در پایان با ارائه یک دستورالعمل ایمنی، نواقص و مکان های پر خطر مجتمع به مدیران و مالکان اعلام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha