۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۸:۳۰
کد خبر: 82839593
T T
۰ نفر
مبارزه با خرده فروشان، اولویت كمیته مقابله با عرضه مواد مخدر است

همدان - ایرنا - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: سه اولویت كمیته مقابله با عرضه مواد مخدر مبارزه با خرده فروشان، رصد شبكه ها و باندهای عرضه مواد مخدر در حوزه استانی و فرا استانی و جمع آوری معتادان از سطح شهر است.

سرهنگ هادی قزوینه روز چهارشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان اظهار كرد: در این راستا 10 هزار و 190 تن از افراد فعال در امر مواد مخدر از جمله تهیه و توزیع كنندگان، خرده فروشان و عمده فروشان و معتادان متجاهر در 11 ماهه سال جاری دستگیر شدند.
وی اضافه كرد: خرده فروشان مواد مخدر پیاده نظام باندها و شبكه های مواد مخدر به شمار می روند و بیشترین مطالبات مردم نیز معطوف به برخورد با این طیف است كه در این راستا هفت هزار و 914 خرده فروش، حمل كننده و عنصر اصلی دستگیر شدند.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان ادامه داد: 2 هزار و 276 معتاد متجاهر دستگیر و تحویل مراكز 15 و 16 شدند كه برخی از آنها 10 تا 12 بار توسط پلیس دستگیر شدند.
سرهنگ قزوینه ادامه داد: در 11 ماهه سال جاری یك هزار و 155 فرد فعال در امر تهیه و توزیع موادمخدر با صرف 415 هزار ساعت وقت مورد ارزیابی اطلاعاتی قرار گرفتند.
وی اظهار كرد: همدان حیاط خلوت برای باندها و شبكه ها نیست چراكه با ضربه جدی پلیس به قاچاقچیان آنها هم اینك در زندان به سر می برند یا مجبور به كوچ از استان یا كنار گذاشتن فعالیت های مجرمانه خود شدند.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان با بیان اینكه 84 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در 11 ماهه امسال منهدم شدند یادآوری كرد: 36 عملیات فرا استانی توسط پلیس در استانهای كرمانشاه، لرستان، البرز، فارس، مركزی و هرمزگان انجام شده است.
سرهنگ قزوینه اضافه كرد: برای پاكسازی محلات 928 طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هدف جمع آوری معتادان و تحویل ان به مراكز 15 و 16 انجام شده است.
وی گفت: بانك اطلاعاتی دقیقی از خرده فروشان به تفكیك مناطق و كلانتری ها وجود دارد كه در صورت مشكوك به رفتار آنها با سرعت منزل و پاتوق شان مورد بازرسی قرار می گیرد.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان افزود: 6 تن و 100 كیلوگرم انواع مواد مخدر امسال در همدان كشف و ضبط شده كه نسبت به 11 ماهه سال گذشته 32 درصد رشد داشته و بیشترین رشد مربوط به موادمخدر تریاك و هروئین است.
قزوینه اضافه كرد: 20 میلیون و 346 هزار عدد قرص غیرمجاز شامل ترامادول و شربت تریاك كشف و تحویل مراجع مسئول شده است.
وی بیان كرد: 9 هزار و 251 عملیات برای برخورد با قاچاقچیان در این استان انجام شده است كه بیشتر عملیات ها در روزهای تعطیل، شب ها و پایان هفته بوده است.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان ادامه داد: 267 دستگاه خودرو، 60 دستگاه موتورسیكلت و 19 قبضه سلاح جنگی در 11 ماهه امسال در همدان توقیف و كشف شده است.
سرهنگ قزوینه اظهار كرد: یكی دیگر از اولویت های پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان بررسی مسایل مالی قاچاقچیان است.
7526/2087